Kollegor går bakom ryggen
Hej jag jobbar som barnskötare på en stor förskola och vi är många pedagoger. På min avd. är vi sex som jobbar. Jag har under januari-februari varit sjuk vid fem tillfällen pga förkylningar och man måste ju vara hemma för minsta symtom i dessa tider. Var på lönesamtal i torsdags och det första chefen säger är att hon är orolig för mig. Jag sitter som ett frågetecken och frågar vad hon menar och hon säger då att jag varit hemma mycket och att två av mina kollegor sagt att jag inte sköter mitt jobb och känns frånvarande på jobbet. Jag blev så klart jätteledsen och sa att visst har jag varit borta men att det är för att jag varit sjuk och sköter alltid mitt jobb när jag är där så förstod inte varför kollegorna säger så. Har haft lite penga problem och hjälpt mina döttrar men har aldrig låtit privata saker påverka jobbet. Har haft ångest och varit ledsen hela helgen. Vet inte varför de inte kom till mig först, de kunde ju bara fråga om det hänt något om de nu tycker jag är annorlunda eller enligt deras mening inte sköter jobbet istället för att springa till chefen. Väldigt oproffsigt tycker jag. Vill inte gå till jobb nu men måste ju så klart.