• Annonymen

Hitta inriktning på tillvaron

Hej alla kloka familjelivare

Nu ska jag ha ert råd för jag är säker att det finns flera som känner igen sig.

Det handlar om att hitta en inriktning på den såkallade tillvaron. Jag håller på att avsluta min utbildning inom ekonomi och jobbar inte för tillfället.

Jag är som en fågel instängd bakom ett fönster redo att ge mig av, släppas ut och flyga iväg. (Inte bara pga pandemin, det är mer som personlighet).

Ett fyrkantigt liv med jobb 8-17 dag ut och dag in, den buren passar mig helt enkelt inte mig. Jag har liksom en mycket sprudlande energi som jag inte vet var jag ska rikta. Det gör mig istället bara passiv och kvar hemma i soffan vilket bara leder till frustration.

Vad ska man göra av all energi som känns att den borde räcka till att rädda hela världen. Vad för typ av jobb ska man hitta, borde man engagera sig på något sätt? Jag är intresserad av det mesta vilket inte gör saken enklare...

Lite fredagstankar. Trevlig helg!

• Svar på tråden Hitta inriktning på tillvaron
  • Kjell2
    Annonymen skrev 2021-02-26 11:06:31 följande:

Hej alla kloka familjelivare

Nu ska jag ha ert råd för jag är säker att det finns flera som känner igen sig.

Det handlar om att hitta en inriktning på den såkallade tillvaron. Jag håller på att avsluta min utbildning inom ekonomi och jobbar inte för tillfället.

Jag är som en fågel instängd bakom ett fönster redo att ge mig av, släppas ut och flyga iväg. (Inte bara pga pandemin, det är mer som personlighet).

Ett fyrkantigt liv med jobb 8-17 dag ut och dag in, den buren passar mig helt enkelt inte mig. Jag har liksom en mycket sprudlande energi som jag inte vet var jag ska rikta. Det gör mig istället bara passiv och kvar hemma i soffan vilket bara leder till frustration.

Vad ska man göra av all energi som känns att den borde räcka till att rädda hela världen. Vad för typ av jobb ska man hitta, borde man engagera sig på något sätt? Jag är intresserad av det mesta vilket inte gör saken enklare...

Lite fredagstankar. Trevlig helg!

Utbildning i ekonomi är lite diffust, skillnad på examen från HHS eller gymnasiets ekonomiprogram.

Hur pass rörlig är du? Vill du bara göra något helt annat så hoppa på någon form av volontärjobb utomlands eller åk och plocka frukt i Australien på ackord.

Är det jobb du vill ha så sök dig till något med fria arbetstider, mycket externa kontakt, sälj, konsult, projektinriktat t ex.

Alternativt ta ett vanligt jobb och lägg din energi på något du brinner för.
  • Annonymen

Det är ekonomi på SU, kandidat.

Jag har egentligen inget som begränsar i rörlighet. Men absolut volontär kan vara en bra idé, alternativt hitta jobb i en sån organisation...

Det rör sig isåfall att hitta ett flexibelt jobb, vanligt jobb och lägga fokus på fritiden är inte min grej. Vill göra något värdefullt av min arbetstid.

• Kjell2
    Annonymen skrev 2021-02-26 11:34:25 följande:

Det är ekonomi på SU, kandidat.

Jag har egentligen inget som begränsar i rörlighet. Men absolut volontär kan vara en bra idé, alternativt hitta jobb i en sån organisation...

Det rör sig isåfall att hitta ett flexibelt jobb, vanligt jobb och lägga fokus på fritiden är inte min grej. Vill göra något värdefullt av min arbetstid.

Leta jobb inom något du brinner för, om det sen är Bris, FN eller LO är upp till dig.

Annars, sälj, marknad, konsult.
Svar på tråden Hitta inriktning på tillvaron