Problem med bonusdotterns mamma
Jag behöver hjälp!
Lever med en man som har barn sedan tidigare. Vår relation började ganska knackigt och våra första 2 år var min sambo och dotterns mamma inte riktigt färdiga med varandra. Jag blev störtkär i honom sedan första dagen men vår relation var fram och tillbaka under 2 års tid för att sedan bli vi på riktigt för 3,5 år sedan och har sedan dess haft en väldigt fin relation. Under de första 2 åren varvades jag och hon dock om vartannat.. För 3,5 år sedan tog min sambo beslutet att han vill vara med mig vilket innebär att han då blir pappa på distans vilket har tagit väldigt hårt på honom. Vi har dottern I stortsätt varje helg men han saknar vardagen med henne väldigt mycket. Detta har mamman inte varit sen med att utnyttja. Hon lockar med dottern för att få honom tillbaka och använder hela tiden dottern som argument till varför han ska göra saker som jag inte tycker är rimliga. Hon har själv inte gått vidare och träffat någon ny.
Mitt problem är att jag känner mig så fruktansvärt osäker kring henne och deras relation. Jag har svårt att låta min sambo göra det han behöver som pappa utan att jag mår dåligt över det. Hämtningar och lämningar, samtal, sms och bilder. Allt känns så oerhört jobbigt och jag gör allt jag kan för att minimera deras kontakt vilket jag vet är fel. Känner mig så hemsk, men är sååå obekväm med situationen.
Nu, 3,5 år senare är det fortfarande dravel från hennes sida hela hela tiden. Hon hittar alltid på argument till att han måste hämta henne själv, gärna hemma hos dom, att han borde åka dit och hänga med dom för att hans dotter behöver det, hon ringer honom varje dag för att prata om dottern men endast på arbetstid så att inte jag är i närheten.
Snälla hjälp mig hur jag ska förhålla mig till situationen.. Jag och min sambo väntar nu vårt första gemensamma barn och det är så viktigt för mig att få ordning på detta..