Hej! Beklagar. :(
Jag har haft två MA, så kanske eftersymptomen skiljer sig lite av att ha tvingat fram blödningen med cytotec, men jag berättar ändå.
Dom jobbigaste var en sprängande huvudvärk som satt i flera dagar (har läst att det är vanligt), och väldigt hård mage. Jag blödde och fick sår och hade så ont, det tog nog månader innan det ordnade upp sig faktiskt.
Efter andra missfallet fick jag också en konstig värk i magen, det kändes som jag var konstant kissnödig på ett ont sätt. Ibland brände det, ibland ilade/isade det. Jag ringde en barnmorska som inte fattade nånting. Jag köpte till och med test för UVI om det skulle vara det, vilket det inte var. Det höll i sig till lite efter den första mensen om jag minns rätt. Sen försvann det helt. Jag bara antar att det var extra känsligt i livmodern och så och att det var det kändes. Jag blödde någon gång efter samlag och orgasm också, efter att missfallsblödningen var över.
Jag hoppas du slipper dom här jobbiga grejerna men om du råkar ut för dom så behöver du inte bli orolig!