Missed abortion,lyckats med Prednisolon?
Har haft flera MA.Äter Trombyl och tar vaginaltabletter progesteron men är rädd att inte det hjälper. Har någon lyckats få ett barn genom att ta Prednisolon? Är det mycket biverkningar?
Har haft flera MA.Äter Trombyl och tar vaginaltabletter progesteron men är rädd att inte det hjälper. Har någon lyckats få ett barn genom att ta Prednisolon? Är det mycket biverkningar?
Det beror ju på vad du har för problem. Har du immunologisk sjukdom som ger problem med överaktivt /aggressivt immunförsvar så kan Prednisolon ta ner immunförsvaret och på så vis underlätta för att uppnå /behålla graviditet. Det är inget man ska experimentera med så gör en ordentlig utredning först.
Jag misstänker att jag har överaktivt immunförsvar då jag nästan aldrig är sjuk.Har tagit prover för autoimmuna sjukdomar som var bra.
Ja, jag fick barn efter 4 m.f/MA och efter dubblad dos Prednisolon. Hade fått det pga ED, men det funkade inte förrän de höjde dosen.
Hur många mg var den dosen på? Fick du biverkningar och hur länge tog du?
Vad kan jag säga för bra argument till läkaren? Jag är så rädd att de kommer neka och då känns det rätt kört att någonsin kunna få ett barn.
Ok,jag är i vecka 5 nu så får försöka få tag i läkaren i morgon.Det kanske är för sent att börja ta nu?
Jag har fått Prednisolon nu på 5 mg.Hur länge äter man detta? För det är väl inte bra att ta för länge?
Jag har fått Prednisolon nu på 5 mg.Hur länge äter man detta? För det är väl inte bra att ta för länge?
Läkaren ska ringa upp mig för planering.
Hur stor är risken att fostret tar skada av Prednisolon om man nu klarar en graviditet?
Hur stor är risken att fostret tar skada av Prednisolon om man nu klarar en graviditet?