• Anonym (Sommar)

Hur lång semester lyckas ni ha?

Kommer era barn gå något på fritids/förskola i sommar? Hur lyckas alla andra (känns det som) ha sina barn hemma massor på sommaren?Har ni aldrig semester tillsammans ni som pusslar? Med er partner alltså.

• Svar på tråden Hur lång semester lyckas ni ha?
  • Anonym (sex veckor)

Så länge man har föräldrapenning är det ju inget problem. Vi hade två veckor fp och 4 veckor semester var varje sommar tills yngsta blev åtta år (och fp-dagar inte kan användas längre), så vi var lediga sex veckor tillsammans. I övrigt gick barnen på förskola/fritds.

• Anonym (lll)

Jobbar som lärare så har ca 7 veckor sommarsemester.
    När barnen var små var min man fl-ledig och jag hade sommarlov.

Nu när barnen är större har jag fortfarande sommarlov men mannen har 6 veckor att planera in och 5 av dem är han ledig på sommaren tillsammans med oss andra. 

• Anonym (Tillsammans)

Vi prioriterar att ha så mycket tid tillsammans som möjligt hela familjen, framför att pussla för att vara lediga så länge som möjligt. Vi får ihop sex veckor med mormor och morfar och några dagar omlott. Det räcker fint för oss och barnen!

• Anonym (mamma)

Jag och min man har alltid prioriterat ledighet tillsammans framför att ungarna ska slippa förskola/fritids så länge som möjligt på sommaren. Vi upplever att kvalitetstiden blir mycket bättre när vi gör saker tillsammans. 

Nu är ungarna så pass stora att de inte har fritids längre och jag har bara 14 semesterdagar att ta ut (ny på jobbet). Dock är mitt jobb igång alla dagar i veckan och tack vare det rullande schemat kommer jag ändå att vara ledig nästan 4 veckor i sommar. Min man ska be om semester samma veckor. Resten av sommaren får ungarna vara ensamma hemma eller med mormor och morfar.

• Anonym (myself)