Vräkte i mig 6 stycken semlor- hur återfår man lättnaden?
Hej!
Jag har nyligen fått diagnosen Bulimia nevrosa via psykiatrin här i min hemstad. Har varit sjuk i 6 år så min kropp har fått stå ut med både det ena och det andra.. Dock väger jag 72 kilo till mina 181 cm så jag har lyckats hålla vikten hyfsat genom hård träning i kombination med hetsätning. Denna karusell är så jävla tröttsam att leva i (därför sökte jag hjälp)
Igår åt jag hela 6 stycken semlor under dagen- utan att bli särskilt illamående eller mätt. 6 stycken semlor är mycket mer än vad de flesta skulle trycka i sig och dessutom må illa efteråt.
Detta är just det som skrämmer mig: Att min bulimi har gjort att min aptit och mättnad är satt helt i obalans. Det betyder i sin tur att det bli ännu svårare att sluta hetsäta eftersom jag väldigt sällan känner mig så där äckligt mätt. Visserligen har jag lärt mig att (oftast) tygla herätsningarna en aning- vilket i sig innebär att jag sällan äter så mycket att jag blir illamående. Men igår tog jag ett återfall och tyvärr sade inte kroppen ifrån. Det hade varit lättare men den reflexen fungerar inte....
Har någon här inne varit/är sjuk i bulimi och sedan fått kroppen i "synk" igen- gällande mättnad och hunger? Jag är helt övertygad om att jag har migsjälv att skylla för detta- perioder av hetsätning i kombination med kaloribegränsning kan inye annat än fucka ur kroppen- det förstår jag. I övrigt så vill jag inte ha ev. nedvärderande kommentarer om mitt matbeteende. Jag vet redan att jag är sjuk och har väntar på en behandling som tyvärr inte har startat ännu.
Tack till er som svarar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-17 20:32
Rubriken är felskriven m- det ska stå "mättnaden" istället för "lättnaden"