Anonym (Inte danske bank) skrev 2021-06-29 13:19:37 följande:
Hej!
Vi har haft DB sedan -99 var supernöjda med denna bank från dag 1. Jättebra personal, korta köer vid besök (DB 2 min/SB 45-60 min). En liten och familjär bank där personalen känner kunden.
MEN för ca. 5 år sedan förändrades detta till helt motsats.
Dåliga öppettider typ 11-13 om man vill besöka kontoret och aldrig tider ens för tidsbokning efter 15,30. Kompetensen och kunnandet har också blivit mycket sämre.
Vi har lagt över mer och mer på LF bank, där är det mer personligt och kunden i fokus.
Ex vi skulle starta upp ett AB och behövde en bankkontakt som verifierade aktiekapitalet till verksam.se
Detta krånglade vi med i över 2 veckor. När jag ringde 8e gången och sa att fortfarande har ingen återkopplat måste jag gå till annan bank så fick jag till svar att " ja det får du väl göra då"
och det var det vi fick göra, LF fixade det på ½ dag.
Meddelade banken om detta och sen kom det något snyftmeijl från tjejen som tyckte jag missförstått henne.
Intressant jag/vi är lite i samma sits fast tvärt om. Har LF och vart supernöjda men nu har det börjat trassla. Försökt boka rådgivning bland annat och får när jag har rådgivning bara ?generellt? och svaret du måste boka rådgivning, ja det har jag gjort fyra gånger hitintills.
Mitt fackförbund har bra avtal med Danske, dock ej något kontor på orten. Så kikar väl på Danske, Nordea gillar att kunna ha onlinemöten. Får väl se vad det blir, bra och intressant svar. En fråga hade ni personlig bankman på Danske Bank?