• Anonym (Tjat)

Attraktivt med män som tjatar?

Som sagt: Hur ställer ni er till män som är lite på? Om ni tex nätdejtar och avvisar en kille, eller kanske får ett samtal från honom du träffade på en fest. Hur ställer ni er till att han hör av sig efter nån vecka och säger att han inte riktigt kan släppa tanken på dig och verkligen, verkligen vill träffas? Min stolthet förbjuder mig att fråga två ggr om jag fått ett nej, men kanske har jag missat nån goding på det sättet? Kan det vara ett sätt för kvinnor att liksom testa hur seriös och sugen men är på just henne?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Attraktivt med män som tjatar?
  • Anonym (Nej)

Ett nej ska räcka. En man som inte accepterar det är obehaglig. Är man intresserad så säger man inte nej.

Det är även väldigt obehagligt med män som inte kan ta en hint.

• Anonym (F)

Nej betyder nej! Att försöka tränga sig på efter en tydlig avvisning är trakasserier.

• Anonym (Tjat)

Jag tänker oxo så. Därför blev jag lite förvånad när jag hörde att mitt ex lät en kille som tjatat "få chansen". Han hade enl henne ring o hört av sig flera ggr under sommaren, men hon hade dissat honom då. Men så tänkte hon tydligen att han kanske skulle få visa framfötterna ändå. Tydligen var det kass, för hon var besviken. Men upplevt att hon tänker som ni, och hon är attraktiv och får lätt män så.... Blev förvånad. Trodde man var bortgjord om man bad om träff mer än en gång.....

• Anonym (Idioter)

Säg bara nej och be honom dra .

• Setubal

Fast det är lite skillnad på just tjat och vad ska vi kalla det det uppvaktande. Som den uppvaktande personen kan man ju ibland få fråga flera gånger efter en date. Men det kräver lite uppmärksamhet, märker man att den man vill uppvakta absolut inte vill då är det bättre att lägga ned. Ibland är det så att man frågar om en date men får ett nej men märker att det ändå ligger lite spänning under så man frågar igen vid ett annat tillfälle. Därav lite tjat:)
    Tjatsex är ju däremot aldrig ok

• Anonym (Hmm)

Är kille själv och kanske lite off topic, men hade en polare som.tjatde och tjatade om.saker o ting (ej sex då vi inte var bögar) men insåg ju att han led av narcisstisk personlighet som inte kunde ta ett nej utan tjatade o tjatade tills han fick som han ville. Men sen gjorde han ett misstag som resluterade i att en blev skadad. Akta er för sådana anubbar som frågar fler gånger än 2 är mitt tips! Visst kan en person fråga en gång till och ge det en sista chans men efter det ska man fan förstå ett Nej. (Suftar inte på sex då det ska räcka en gång då).

• Anonym (fru)

Det är sjukt oattraktivt. Ett nej ska respekteras. Samtidigt sitter jag här, gift sedan 10 år med världens bästa man som faktiskt tjatade sig till en första träff efter min fd sambo flyttat ut och jag egentligen bara ville landa i allt och vara ensam. Anledningen till att jag gav med mig var att han faktiskt inte var ute efter sex, utan bara ville träffas för att prata och umgås. Sen ville ju jag bara ligga lite, inte nödvändigtvis med honom...men han fanns där och var tillgänglig. Sedan blev han kvar.

• Tukt

Frågan besvarar sig väl självt i och med att tjat är något ingen människa tycker om. Få ord som har samma negativa trista klang som just det.
    Om man däremot använt ordet "påminner", så hade nog folk tyckt annorlunda.
    Sanningen är väl att få gillar tjat, men en del kan gilla, eller ha behov av en viss tydlighet som att någon inte bara släpper en sak så fort den är ställd en gång.

• Anonym (Ems)
    Anonym (Tjat) skrev 2021-02-06 21:12:31 följande:

Som sagt: Hur ställer ni er till män som är lite på? Om ni tex nätdejtar och avvisar en kille, eller kanske får ett samtal från honom du träffade på en fest. Hur ställer ni er till att han hör av sig efter nån vecka och säger att han inte riktigt kan släppa tanken på dig och verkligen, verkligen vill träffas? Min stolthet förbjuder mig att fråga två ggr om jag fått ett nej, men kanske har jag missat nån goding på det sättet? Kan det vara ett sätt för kvinnor att liksom testa hur seriös och sugen men är på just henne?

Avvisad nätdejt som försöker igen=Icke attraktivt.

Kille från fest som hör av sig (förutsätter här att jag inte redan avvisat på festen)=Smickrande men inte nödvändigtvis attraktivt.

Man som oavsett omständigheter inte accepterar att ett nej är ett nej oavsett om HAN inte kan sluta tänka på mig=Icke attraktivt.

Känner man sig osäker på om hon kommer ta det på ett bra sätt, då har man svaret redan där, man bör låta bli. Nej, vi avvisar inte män för att vill kolla om han är extra sugen.

Fortsätt du vara respektfull och träffa kvinnor som också visat att de vill träffa dig.
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Nej) skrev 2021-02-06 21:20:34 följande:

Ett nej ska räcka. En man som inte accepterar det är obehaglig. Är man intresserad så säger man inte nej.

Det är även väldigt obehagligt med män som inte kan ta en hint.

Jag frågar också bara en gång. Får jag nej, så är det nej. Jag frågade en tjej som jag var kär i, 20 år yngre. Jag skrev nog i varenda tråd att jag respekterade hennes nej, och inte tänkte fråga igen. Flera skrev ändå att jag skulle låta den stackars tjejen vara ifred.

Så återigen: jag frågade henne, fick nej, och tänker inte fråga henne igen.
  • Anonym (Mia)

Usch, nej! Avskyr såna efterhängsna karlar som dej, och det finns många av er sort har jag märkt.

- Du har inte missat någon alls!

Anonym (Tjat) skrev 2021-02-06 21:12:31 följande:

• Anonym (Tjat)
    Anonym (Mia) skrev 2021-02-07 19:33:52 följande:

Usch, nej! Avskyr såna efterhängsna karlar som dej, och det finns många av er sort har jag märkt.

- Du har inte missat någon alls!

Nu är jag ju inte en sån. Citerar från min fråga "Min stolthet förbjuder mig att fråga två ggr om jag fått ett nej".  

• Anonym (I)

Som vanligt i sådana här sammanhang är det skillnad på vad som sägs och vad som görs. Trots att ingen gillar det så funkar det.

• Anonym (Mia)

Din stolthet förbjuder dej ja, men du skulle egentligen vilja tjata. Så jo, du är en sån. Usch..

Anonym (Tjat) skrev 2021-02-07 20:35:00 följande:

Nu är jag ju inte en sån. Citerar från min fråga "Min stolthet förbjuder mig att fråga två ggr om jag fått ett nej".  

• Anonym (Tjat)
    Anonym (Mia) skrev 2021-02-07 20:46:31 följande:

Din stolthet förbjuder dej ja, men du skulle egentligen vilja tjata. Så jo, du är en sån. Usch..

Läs vidare i frågan. Var rädd att jag hade varit dålig på att maskera min förvåning och ev svartsjuka på att ett sånt beteende tydligen lönat sig. Är en typisk sån man som inte tjatar, tex lät min fru vara under långa tider när hon hade svag sexlust. Har hela livet trott på att respekt och integritet är viktiga värden och blev lite desillusionerad när detta hände. Kände mig lite lurad. Som att jag var den dumma idioten som blivit körd med, kanske ansedd omanlig. Så nej, jag är inte sån.
  • Anonym (Nej, inte attraktivt.)

Nej män som tjatar är inte attraktivt alls. MEN jag har hört från killkompisar att de tycker det är attraktivt om en tjej är lite "på" och försöker igen efter ett nej. Så det finns nog en könsskillnad där, att våga vara "på" och tjata är nog ett bra tips till kvinnor kanske?

• anonymqvinna

Om mannen är min typ så är det attraktivt

Är han inte min typ så är det bara jobbigt

Gäller att känna av kvinnan och om ni är varandras typ annars kan detta lätt bli fel.

Svar på tråden Attraktivt med män som tjatar?