Era tonåringar
Hej. Ska försöka fatta mig kort . Jag har 2 tonåringar 13 och 15.
Jag och deras pappa är skilda sen lång tid tillbaka .
Pappan bor själv och jag bor med sambo och våran gemensamma 5 åring.
Barnen bos mestadels hos mig. Men varanan helg är dom hos sin pappa och lite då å då när han inte är iväg på jobb. Dom älskar att va hos sin pappa mkt för att dom inte har några direkta regler där tror jag. Och de jag ville komma till är att nu har sonen fyllt 15, och på fredag vill han va hemma i pappans hus och fira hans födelsedag och hänga me lite kompisar där , han säger dom ska spela tv spel umgås kolla på film. Jag ifrågasatte han om dom tänkt dricka alkohol , de säger han att dom verklignen inte ska . Jag erbjuder att hämta han kl 00 ist å sen åka hem. Men han vill så gärna sova över me polarna . Han säger att jag kan åka dit å kolla till dom om jag inte litar på honom osv . Och när jag ringer upp pappan om de så säger pappan - låt han få ha lite fest, han är ju 15 gör väl inget om dom dricker några öl . Och sen blir vi sjukt osams ang de han tycker jag är
Knäpp som inte kan släppa mitt barn lite å låta han va ? ungdom? och i mina ögon så är han helt galen som tycker de är chill för ett barn qtt kunna dricka . Jag blir alltid den ? dumma stränga mamman? och han blir den roliga snälla pappan !
Vad anser ni om detta? Och hur länge får era tonåringar va ute på kvällen?
Min dotter som är 13 vill sova över hos en kompis , då vill jag kolla med kompisens föräldrar först att alltför ok å så att ni verkligen ska va där, då tycker dottern jag är pinsam. Hur gör ni?
Är jag för hård ? De är väl normalt ? De e skit tufft att va en förälder som säger si och en säger så. Va tacksamma ni som står 2 eniga ihop! Tack för mig