• RakelLis

    Forskning om ensamstående

    Hej!  Jag försöker få barn på egen hand. Jag är 38 och processen har varit jobbig för mig. Jag har gjort 4 inseminationsförsök utan graviditet. 

    Samtidig är jag forskare vid Lunds universitet där jag har en pågående forskningsstudie om ensamstående kvinnor som försöka få barn.  Och jag skulle vilja gärna fråga om nån här har intresse att delta i studien? 

    Syftet med projektet är att få en översikt över processen att få behandling i Sverige och målet är att projektet ska kunna bidra till förbättrad vård. Projektet godkändes av Etikprövningsmyndigheten.

    Deltagande i studien innebär att du intervjuas via telefon eller Zoom om din motivering för att skaffa barn på egen hand och dina erfarenheter av vårdsystemet. Dina svar behandlas konfidentiellt. Intervjuer förväntas ta 45?60 minuter, och ni får presentkort till SFAnytime som tack

    Om ni har intresse kan ni meddela mig, så skickar jag hela informationsblad och mer info om studie, samt mina kontaktuppgifter.

  • Svar på tråden Forskning om ensamstående
  • Anonym (lundensiska)

    Vad spännande. Är ju ett tag sen du skrev detta, går det att läsa studien någonstans? 

    Hoppas allt gått bra för dig privat, börjar själv min resa nästa år.

Svar på tråden Forskning om ensamstående