• SweetJune

Skolat in 18 månaders i januari, blir 8 v för långt sommarlov?

Hejsan, min son påbörjade inskolning nu och snart behöver man planera sommarlovet. Tror ni 8 v sommarlov blir för långt för en då 2-åring? Vill inte behöva ha en ny inskolning..tror mitt äldsta barn hade ledigt en lika lång tid när han var 2 år och det gick bra för honom.

• Svar på tråden Skolat in 18 månaders i januari, blir 8 v för långt sommarlov?
  • Anonym (Mamma till 2)
    SweetJune skrev 2021-01-30 13:49:54 följande:

Hejsan, min son påbörjade inskolning nu och snart behöver man planera sommarlovet. Tror ni 8 v sommarlov blir för långt för en då 2-åring? Vill inte behöva ha en ny inskolning..tror mitt äldsta barn hade ledigt en lika lång tid när han var 2 år och det gick bra för honom.

Vi har alltid haft 7,5 v långt sommarlov, 3 veckor på vintern och någon vecka här och där. Skolades in vid 2 och 3 år. Vi har aldrig haft problem efter ett lov
  • Bakabulle90

Jag kommer ha samma situation. Men räknat typ med att det går bra hehe. Känner att det är värt risken för att få lång semester

• Bakabulle90

Jag kommer ha samma situation. Men räknat typ med att det går bra hehe. Känner att det är värt risken för att få lång semester

Svar på tråden Skolat in 18 månaders i januari, blir 8 v för långt sommarlov?