• Missdecibel86

Oro för nytt missfall

Jag är 34 & har tre barn födda 09, 11 & 19, i november i fjol fick jag missfall i v 4+6 (mitt första) och det tog enormt härt och vi tog ett hastigt beslut att inte försöka igen men nu känner vi att det va fel beslut och funderar på att försöka igen.

Men hur kommer man över rädslan för nytt missfall? Jag är livrädd att det ska gå tokigt igen... :(

• Svar på tråden Oro för nytt missfall
  • Anonym (Pizza)

Ja, det är en fruktansvärd oro. Jag har varit gravid 2 ggr och fått MA båda gångerna. Så har liksom inte ens ett levande barn att glädjas över. Räknar tyvärr kallt med att nästangång också blir missfall.

• Undrandee
    Missdecibel86 skrev 2021-01-28 10:37:07 följande:

Jag är 34 & har tre barn födda 09, 11 & 19, i november i fjol fick jag missfall i v 4+6 (mitt första) och det tog enormt härt och vi tog ett hastigt beslut att inte försöka igen men nu känner vi att det va fel beslut och funderar på att försöka igen.

Men hur kommer man över rädslan för nytt missfall? Jag är livrädd att det ska gå tokigt igen... :(

Har haft 1 mf och 2 ma. Finns inga andra alternativ om man verkligen VILL ha barn än att våga försöka igen! Vet det är svårt att inte oroa sig. Jag oroar mig också inför nästa gång vi blir gravida (OM vi nu blir gravida igen).
Svar på tråden Oro för nytt missfall