• midoldman

När fan kommer ett brev fram!?

Hej!

Väldigt viktigt att jag får fram ett brev i tid och måste skicka det så det landar samma dag det gäller i mottagarens brevlåda.

Säg att jag lägger på brevet i en sån där gul brevlåda som posten åker o tömmer varje dag. När kommer brevet vara framme på annan ort? Rör sig om ca 10 mil.

Lek med tanken att dom tömmer brevlådan kl 17.00 varje dag. Om jag då lägger i brevet kl 14.00 på tisdag är mitt brev framme hos motagaren på onsdagen (dagen efter) eller på torsdag?

Tack!

• Svar på tråden När fan kommer ett brev fram!?
  • Jag är bara jag

Går inte svara på. Mamma har skickat brev till mig som kommit fram dagen efter och hon bor långt bort. Andra gånger tar det 4 dar. Posten är det sista som går lita på så posta minst en dag tidigare för säkerhets skull. 

• brallison

Det kan man inte säga med 100%-säkerhet, då på flera ställe i landet har de redan infört varannandagsutdelning.

• midoldman

Hmmm jaha... Min magkänsla säger att jag får posta brevet 2 dagar (innan tömning den dagen) alltså skulle jag vilja ha fram ett brev på måndag så lär jag slänga in det i brevlådan idag (torsdag) innan tömning!

Det skulle vara katastrof dock om brevet kom fram redan imorgon.... :(

• sextiotalist
    midoldman skrev 2021-01-21 13:11:18 följande:

Hej!

Väldigt viktigt att jag får fram ett brev i tid och måste skicka det så det landar samma dag det gäller i mottagarens brevlåda.

Säg att jag lägger på brevet i en sån där gul brevlåda som posten åker o tömmer varje dag. När kommer brevet vara framme på annan ort? Rör sig om ca 10 mil.

Lek med tanken att dom tömmer brevlådan kl 17.00 varje dag. Om jag då lägger i brevet kl 14.00 på tisdag är mitt brev framme hos motagaren på onsdagen (dagen efter) eller på torsdag?

Tack!

Om det är väldigt viktigt, så skickar man det rekommenderat, så kommer det fram dagen efter
  • Fjäril kär
    midoldman skrev 2021-01-21 13:26:55 följande:

Hmmm jaha... Min magkänsla säger att jag får posta brevet 2 dagar (innan tömning den dagen) alltså skulle jag vilja ha fram ett brev på måndag så lär jag slänga in det i brevlådan idag (torsdag) innan tömning!

Det skulle vara katastrof dock om brevet kom fram redan imorgon.... :(

Om det är viktigt att det kommer fram exakt på dagen så får du skicka rekommenderat. Annars tar det ca två dagar innan det är i brevlådan.

Du kan kolla PostNords hemsida vilka regioner som har utdelning varannan dag.

Jag skickade nyss ett grattiskort till en speciell person och jag postade på onsdagen och han fick det på fredagen då han fyllde år. 63 mil.
  • Mortiscia80

Din fråga är omöjlig att besvara. Det kan komma fram på onsdagen, eller torsdagen, eller veckan därpå.

Posta dina brev i tid nästa gång.

• Gameofthrones

Fråga Postnord, det finns skicka express som du kan spåra fram till mottagaren.

• Gameofthrones

Posta i tid. Jisses

• cosinus

Ska du ha det att komma fram måndag borde det bli bra att posta fredag innan tömning.

Eftersom lådan töms på fredag men ingen utdelning sker föränn måndag så borde det vara ganska god chans att de lyckas då det trots allt transporteras brev under helgen.

Men kolla det där med varannandagsutlämning för det kan ställa till det.

Du känner annars ingen på orten du kan posta brevet till med marginal och som sen får åka och droppa det på rätt ställe annars?

Svar på tråden När fan kommer ett brev fram!?