Hjälp angående budgivning
Jag funderar på att köpa mig en bostad trots att jag eg trivs bra med att hyra. Men det har blivit så dyrt att det kostar lika mycket att köpa om jag lägger in minsta möjliga kontantinsats, har högsta möjliga ränta och lägger på en hel del på driftskostnaderna.
MEN, jag har kikat runt lite och funderar på detta med bud. Det går trögt att sälja här märker jag och det är ytterst enstaka bostäder som den ens blir budgivning på och de som det budas på går sällan över utgångspriset i slutändan. Några få går upp ett par tre procent bara.
Så långt är allt väl, jag vet hur jag skaffar mig lånelöfte osv.
Men, är bud alltid bindande? Har hittat några bostäder som jag kan tänka mig, har inte sett någon av dem än. En av dessa är jag mer sugen på än de andra, men jag tänker att om det blir bud på de andra under tiden jag väntar på besked från det första, kan jag då ge mig in i budgivningen även på den bostaden eller är bud alltid bindande så jag riskerar att stå där med två bostäder i slutändan?
Jag tycker att jag har letat, men är dels trött pga sömnlös natt i går och dels har jag ont i ögonen så jag orkar inte lusläsa på fler mäklarsidor. Har hellre inte hittat något på dem jag har tittat på, men kan ha letat dåligt.
Tack på förhand ifall någon sitter inne med svar