• norbottenstös

Varför ingen ägglossning?

Jag har tagit ägglossningstest from dag 10 och frammåt men det har fortfarande inte gett något "utslag" ? Kan det vara så att jag inte har någon ägglossning?

Jag har i stort sett alltid mens den 7 varje månad och ca fem dagar frammåt. Borde inte jag ha ägglossning efter ca 15 dagar?

Åh.. jag vill så gärna bli med barn...

Någon som har några förslag på vad det kan vara?

• Svar på tråden Varför ingen ägglossning?
  • Tiger78

Hej norbottenstös!
    Testade med stickor dag 14-24 utan resultat. Lämnade Progesteronprov dag 22 som visade på ÄL.
    Tror ej att ÄL-testerna man köper hem är alldeles tillförlitliga.
    Lycka till!
    KRAM

• norbottenstös

Var lämnade du ett Progesteronprov?
    Vad är det för något? :)

Jag har köpt ägglossningsstickorna från apoteket och det står 99,7 procent på dom.. men det klart man vet ju aldrig.. :)

• TheBlueRose

TS,,som kvinna så har man ca:10ÄL per år. Utav dessa kan endast 2-5 ÄL leda till en graviditet..

Du kanske har just denna månad som du inte har ÄL...Kolla igen nästa mån. Har du även då ingen ÄL. Så ring din gynläkare så kan dom skriva ut Pergotime...

• Coruscant

Ett annat bra sätt att kolla om man har ÄL är ju att tempa, kollar man varje morgon innan man går upp så ska tempen stiga 0,3 - 1 grad efter att ägglossning skett. Utebliven temphöjning = utebliven ÄL.

Mvh /TreK

• ilska

hej hej har hört att man kan ha en sen äl bara några dagar före mens och det kan även vara så att man inte har någon äl.

• norbottenstös

Jag tempar varje morgon men det är sån skillnad varje morgon, diffasr ca en halv grad varje morgon. ibland nere i 35,6 och ibland uppe i 37...?? Hur gör man då?

• Tiger78

Hej!
    Progesteronprov lämnar man för att kolla hormonhalten i blodet, och kan därigenom avgöra om äl ägt rum.

• Skina

ÄL får vi kanske 5-6 ggr på ett år, en del kvinnor varje månad men det är sällsynt!
    Vet också att vädret, som det varit nu, har svängt upp och ner på oss kvinnor och våra hormoner........Du ska inte vara orolig....njut och ta det som det kommer.....hmm...ska jag säga .

Svar på tråden Varför ingen ägglossning?