• Anonym (kalasmat)

såå beroende

Hej jag har fått nytt problem. Detta startade nu i höstas när pandemin blossade upp igen och jag mest sitter hemma. Det är att jag har blivit beroende av ett telefonspel. Spelet heter kick the buddy och går ut på att man ska tortera en docka. Jag spelar det hela tiden så fort jag är rastlös. Varje gång på morgonen, om jag åker buss, väntar på något, inte har något att göra och innan jag somnar kommer detta satans spelade igång. Det är även problematiskt för jag inte somnar förens sent på natten runt 01-02. Spelet har jag haft sedan mitten av oktober och jag började spela mycket i början av november Är det någon annan som har liknande problem med ett spel som vet hur man blir av med beroendet. Spelet är helt gratis men det börjar störa min livskvalitet

• Svar på tråden såå beroende
  • Anonym (.)

Ta bort spelet. Problem solved. 

• Anonym (kalasmat)
    Anonym (.) skrev 2021-01-16 19:03:03 följande:

Har testat göra det men får bara massa abstinens av det och mår jättedåligt så det är inte en lösning i nuläget
  • klyban
    Anonym (kalasmat) skrev 2021-01-16 20:00:09 följande:
    Har testat göra det men får bara massa abstinens av det och mår jättedåligt så det är inte en lösning i nuläget
    Det är tyvärr enda lösningen.
  • Tow2Mater

Släng bort mobilen då, och ha bara en vanlig hustelefon. Har du sådana stora problem med en grej ska du nog ta bort den helt.

• Anonym (..)
    Anonym (.) skrev 2021-01-16 19:03:03 följande:

Det är bara att installera igen. Tar inte många minuter. 
  • Anonym (Tröttnar)

Men tröttnar du aldrig? Jag har fastnade i Robot Unicorn Attack 2, men efter efter 2 veckor tröttnade jag.

• neverpreggo

Radera spelet eller ha en app som begränsar din tid för spelet.

• Anonym (kalasmat)
    Anonym (Tröttnar) skrev 2021-01-16 22:35:32 följande:

Men tröttnar du aldrig? Jag har fastnade i Robot Unicorn Attack 2, men efter efter 2 veckor tröttnade jag.

Nej tyvärr inte. När jag blev beroende trodde jag det bara var tillfälligt och att jag var inne i spelet en period och att det sedan skulle dala ner men spelandet bara fortsatte. Utan spelet känns det bara ensamt och tråkigt. Jag vet egentligen inte varför jag blivit så beroende av just det spelet faktiskt. Det är inte oändligt.
  • Snäll men inte tråkig

Bestäm dig för att öht inte använda telefonen till något annat än att ringa och sms:a med. Då minskar du antalet tillfällen då du blir frestad att spela "Kick the buddy". Sköt ev. sociala medier och surfande från datorn istället och ta inte ens upp telefonen om du inte ska ringa eller sms:a.

• Anonym (...)

Du måste kämpa dig igenom abstinensen. Tyvärr. Det finns inga genvägar. Det kan lindra lite om du har någon du kan prata med när det känns extra jobbigt.
  • Anonym (Z)

Jaha. Men så fortsätt spela då. Du måste ju bestämma dig. Bestäm dig, ta smällen och hantera abstinensen. Eller skit i det. Valet är ditt.
  • Anonym (kalasmat)
    Snäll men inte tråkig skrev 2021-01-17 11:31:57 följande:

Bestäm dig för att öht inte använda telefonen till något annat än att ringa och sms:a med. Då minskar du antalet tillfällen då du blir frestad att spela "Kick the buddy". Sköt ev. sociala medier och surfande från datorn istället och ta inte ens upp telefonen om du inte ska ringa eller sms:a.

Tack för tipset
Svar på tråden såå beroende