Sonen har slutat le mot mig
Hej!Jag hittade några få gamla trådar kring frågan här men jag vill ändå gärna skriva själv.
Jag har haft en tuff tid efter förlossning med total sömnbrist och sjukskrivning, så i perioder mådde jag inte bra efter att vår son föddes i oktober. Nu är han 3 månader. Men vi tillbringade mycket tid med varandra och byggde upp en fin relation. Min man har varit heltid hemma och jobbade inte fram tills för någon vecka sedan då han började jobba 2 timmar om dagen hemifrån.
Både min man, jag och min son har kunnat leka, skojar, "sjunga", läsa osv med sonen mycket. Jag har fått många svarsleende och jollrande tillbaka. För några dagar sedan märkte jag att hans svar mot mig började bli mindre men att han var fortsatt lika pratglad mot pappan. Sedan tre dagar tillbaka är det dock så pass extremt så att han till och med inte ens tittar på mig. Han har inget emot att vara med mig dvs alla andra saker så som amning, blöjbyte, bäras runt fungerar som vanligt men den sociala interaktionen är totalt borta. Vad kan det vara för någonting? Vissa andra berättade att de hade det likadant men att det nog berodde på att pappan inte var hemma på hela dagen och när han väl kom hem var barnet glad att se honom.
Jag är nu så klart rädd att min tidigare nedstämdhet har satt sina spår men vi hade en sån fin relation fram tills nyligen. Tankar sätter i gång så som att "han har valt sin pappa före mig" och jag skäms över min svartsjuka men det gör ont i hjärtat att se att ens barn inte ge en det minsta leende på hela dygnet. Har någon annan gjort en liknande erfarenhet? Försvann detta relativt snabbt igen?