Ingen sopsorteringen i lägenheten, hjälp!
Jag och min sambor bor i lägenhet, och i slutet av förra året fick vi ny hyresvärd.
Men ungefär nästsista veckan av November, tog den gamla hyresvärden bort sopsorteringen. Det var TRE veckor före ägarbytet, och det enda som lämnades kvar var glas-sorteringen, matavfalls-sorteringes och pappersåtervinningen. Och nu ikväll när jag skulle slänga lite sopor, fick jag se att glassorteringen hade försvunnit också! Känns som det bara är en tidsfråga innan resten ryker. Men det här är hur eller hur mycket förargligt! För om jag inte missminner fullkomligt, så ingår sopsorteringen i hyran? Och i så fall har vi tydligen betalat för mycket hyra (den höjdes nämligen en aning när vi fick den nya hyresvärden). Numera har vi ju knappt nån sopsorteringen alls, vi får gå till närmaste lokala ställe. (Och visst, så får många göra, men i lägenhet ska det faktiskt ingå, har aldrig innan stött på nån som bor i lägenhet utan sopsorteringen.)
Känns som bortkastade pengar tycker jag, för vi betalar ju inte för nöjes skull. Man vill ju få valuta för pengarna.
Jag vet inte om jag ska klaga hos förra eller nya hyresvärden, för bägge har ju misskött sig en aning, anser jag och min sambo.
Kan man ta det här till kommunen eller dylikt, eller typ nån som ser till att hyresvärdar sköter sig? Hyresgästföreningen är det enda jag kan tänka mig, men alla förslag uppskattas!