Sonen skadat sig
Min son är snart 3 år och slog sig riktigt ordentligt idag. Han lekte med sin pappa medan pappan var här för umgänge med lillebror. Pappans umgänge med den äldre börjar efter umgänget med lillebror så sonen som skadade sig skulle följa med pappa hem efteråt.
Vår livliga nästan 3-åring klättrade på pappa och ramlade med ansiktet först rakt ner i golvet och slog i munnen väldigt. Han blödde mycket och hade väldigt ont. Det hände ca 20 minuter innan pappan skulle åka med honom. Jag sa åt pappan att nu måste han boka en tandläkartid åt sonen för att se om det gick bra med tänderna. (Han har tidigare ramlat på förskolan en gång och då rekommenderade de att vi tog honom till tandläkaren, och jag tänkte att det är bäst att göra det nu med.) Och att han i alla fall borde ta sonen till vårdcentralen för att kolla upp läppen. Sonen ville inte visa, han hade för ont, men av de små skymtar jag hann få såg det verkligen inte bra ut. Det såg ut som att nästan hela underläppen var trasig på insidan. Pappan tänker varken kontakta tandläkare eller VC och sa bara att han "ska kolla själv sen."
Vad kan jag göra????? Jag får tillbaka sonen först på fredag! Han ville inte alls följa med pappa efteråt men han var tvungen, vi har ett avtal över umgänget. Jag är så orolig, mamma-hjärtat går sönder!