Tidig foglossning, sjukskriven?
Jag fick foglossning i omkring vecka 10-11 gick till fysioterapeft där fick jag övningar och tips på rörelser i vardagen som underlättar. Köpte fogbälte som används flitigt och har även köpt en TENS. Då jag har ett väldigt fysiskt aktivt arbete blev jag sjukskriven i 3 veckor för att vila upp mej ordentligt för att sedan försöka återgå till arbetet. Under den här tiden kunde jag inte gå,stå eller sitta upprätt i mer än 1 timme innan smärtorna var igång. Jag låg mest och kved allt gjorde ont!
Idag ringde försäkringskassan och berättade att dom skulle neka mej utbetalning för denna tid då man inte kunde bli sjukskriven pga foglossning....???
Till saken hör nu att jag började jobba igen förra måndagen och har verkligen kämpat fast det gjort så inih#??etes ont.. det går inte! Vad ska jag göra? Tänkte försöka på halvtid ialf på torsdag igen? Sen träffa min doktor på måndag.
Nån annan som blivit sjukskriven pga foglossning helt eller halvt tidigt?
Vad händer om man biter ihop fast det gör ont som jag gjort nu? Blir det värre? Sabbar man läkningsprocessen?
Jag har fibromyalgi så jag är van att bita ihop för smärta men är det verkligen okej att jobba tills man faller ihop av smärta...
// orolig, stressad, förtvivlad