Vi kämpar för att bli gravida medan min vän blir gravid hur lätt som helst
Jag och min sambo har nu försökt få barn i 12 månader och vi ska nu söka hjälp då vi inte har lyckats få till en graviditet en enda gång. Har ingen aning om vad felet kan vara. Inga barn sedan tidigare.
Min vän har inga barn men hon har gjort abort två gånger. Hon har lätt för att bli gravid. Hon är nu gravid igen och hon verkar ej ha bestämt sig för om det blir abort eller ej. Grejen är den att hon röker ett pack om dagen och har gjort det i ungefär tio år. Hon äter inte heller speciellt hälsosamt. Vet också att hon röker gräs ibland.
Kan inte låta bli att känna mig irriterad på henne. Jag och min sambo lever båda hälsosamt på alla sätt som går men vi lyckas ändå inte få till en graviditet. Vad vi vet så har vi inga sjukdomar och vi har inte heller haft några könssjukdomar vad vi vet. Min vän lever inte hälsosamt alls men hon har ändå jättelätt för att bli gravid, oplanerat gravid dessutom. Hon kämpar inte som vi gör..
Vet att det är olika för alla och det finns inget jag kan göra åt det men det är svårt att koppla bort dessa tankar. Allt känns bara så orättvist och hopplöst. Någon som har något vettigt att säga? ):