• Cat's eye

Vilken typ av brott blir du mest provocerad av?

Vilken typ av brott blir du oftast mest provocerad av? Nyfiken! Motivera gärna i tråden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken typ av brott blir du mest provocerad av?
  • Anonym (Avtrubbad av brottslighet)

Jag har blivit avtrubbad av brottslighet. Våldtäkter, personrån, pedofili, mord och andra hemskheter reagerar jag knappt på längre.

Så jag får motvilligt säga "Brott mot män". Med det avser jag sådana grejer som falska våldtäktsanmälningar, män som blir pålurade faderskap till barn de egentligen inte är far till, kvinnor som anmäler män och målar upp dem som hustrumisshandlare när det egentligen var hon som misshandlade honom...såna grejer.

Vilket är otäcka grejer men jämförelsevis är rätt tamt. Eftersom den typen av brott dyker upp lite mer sällan och inte har hunnit göra mig avtrubbad får jag nog tyvärr erkänna att den typen av brottslighet är i dagsläget det som bekommer mig mest.

• Anonym (L)

Det som jag blir mest provocerad av (av allt) är djurplågeri. Människor som är elaka mot djur provocerar mig mer än vad någon annan människa kan göra. Det är något extra vidrigt och hemskt med människor som gör illa djur och plågar dem.

• Anonym (Em)

Sexualbrott mot barn och narkotikabrott. Mord som inte är gängrelaterade.

• Anonym (Avtrubbad av brottslighet)
    Anonym (Em) skrev 2021-01-09 21:19:43 följande:

Sexualbrott mot barn och narkotikabrott. Mord som inte är gängrelaterade.

Det där är underligt. Men jag håller med. Gängrelaterade mord är lite "Struntsamma" men om exakt samma sak sker där en icke-gängkriminell mördar en annan icke-gängkriminell så blir det genast lite otäckare. Kanske är känslan av att det är närmare en själv? När gängkriminella mördar så kan man dö för att man är i vägen, men här kan vem som helst avsiktligt bli mördad? 
  • Anonym (mr)

Alla dessa brott provocerar mig.

De brott som inte provocerar mig lika mycket är ekonomisk brottslighet riktad mot staten eller företag.

• Anonym (Naughty40)

Mest provocerad blir jag nog av djurplågeri ändå. Alla brott är hemska men det är något extra avskyvärt med folk som plågar djur. Ren ondska i mina ögon. Förmodligen på grund av att djuren är de mest försvarslösa och oskyldiga av allt liv på jorden. Jag tror faktiskt jag har mer sympati för djur än människor ärligt talat...

• Anonym (H)

Våld mot barn och djurplågeri. Dessa har ingen som helst makt att försvara sig/förändra sin situation.

• flygrl

Övergrepp mot helt oskyldiga är det som upprör mig allra mest och då särskilt djurplågeri och våld mot barn. Barn och djur är liksom så utsatta och helt utlämnade till oss vuxna. Men visst blir jag också förbannad över andra typer av brott där människor behandlas hänsynslöst.

Sen tycker jag det är alldeles för slapp attityd från både polis och rättsväsende mot grova våldsbrott. Människor som mördar eller förstör människors liv och sen döms till några f*****g års fängelse. Om ens det.

Svar på tråden Vilken typ av brott blir du mest provocerad av?