Förskola / inskolning utomhus ????
Hej alla föräldrar! Jag behöver mycket råd! Snälla hjälpa till.
Jag bor i Motala kommun och har 2 barn. Dotter på 3 1/2 år och sonen på 13 månader.
Jag har börjat inskolning med dotter för 3 dagar sen och med sonen skall börja på tisdag.
Han är ju förstås med oss på fsk redan. Sonen är liten och skall skolas in inomhus men dotter skolas enbart utomhus pg av corona. Från dag 1 har vi bara varit ute där hon har lekt både ensam eller med några barn. Alltså första dagen kom enbart fröken ut. Alla andra barn satt ine. Det känns att dom är väldigt ointresserade bara för att Corona. Vi fick inte komma in och titta runtomkring, dom har inte frågat något om min dotter ( hur är hon som personlighet) det är inte planerat att hon ska komma in och äta lunch med alla andra. Jag känner mig väldigt ledsen. Vad är det för inskolning? Hon måste få väl komma in och leka med klasskamrater, lära sig rutiner, bli bekant med allt där inne. Varför behandlas hon annorlunda? Jag skall börja jobba den 2 februari ???? och det känns inte alls bra. Alltså jag får komma in med sonen men inte med henne? Hur ska jag ta upp detta? Tack för svar