Sushi - jättegott, helt okej eller äckligt?
Vad tycker du om sushi?
Vad tycker du om sushi?
Äckligt.
Älskar sushi men då ska det vara bra sushi av bra kvalitet!
Alltså, god sushi är gott. Dålig sushi är äckligt. Svensk sushi är så där.... Personligen vägrar jag äta sushi som kommit ur ett varmkök, även om de har kallbord i köket.
Älskar sushi :)
Älskar sushi men då ska det vara bra sushi av bra kvalitet!
Tycker generellt inte om sushi. Kan äta om det är lax eller räka i, men jag tycker ändå det är så "ovärt" att äta - en rulle med ris och en pytteliten bit fisk eller något annat. Man måste ju äta jättemånga om man ska bli mätt och det blir rätt dyrt om man äter på restaurang åtminstone. Gick en kurs en gång och gjorde egna men det var inget för mig heller. För mycket jobb för så lite resultat.
Jag har familjemedlemmar som gärna vill ha sushi (med lax i) om vi ska äta ute eller hämta hem mat, men då tar jag något annat.
Bra sushi är god men inte dålig. Vi har en vietnames i stan som gör bra.
Jag tycker det är helt okey, äter det gärna. Inte varje helg men då och då.
Vällagad Sushi är jättegott. Men vi äter det nog inte mer än någon enstaka gång i månaden och då oftast på lunchen.
Älskar sushi! Köpte alltid på sushi yama förut men blev tipsad om ett annan mindre ställe i stan och kommer aaaaaldrig äta yamasushi igen, både dyrt och väldigt mycket mindre gott!
Jag älskar sushi och även sashimi och äter det då och då. Tycker man blir behagligt mätt av det. Fräsch mat man mår bra av.
Jag gillar inte sånt som inte är tillagat med värme. Innefattar gravad lax, kallrökta saker, torkade saker och då även laxen i sushi. Tycker varken om smak eller konsistens.
Däremot tycker jag om bitarna med räkor, tofu, paprika, avokado och sånt.
Vällagad Sushi är jättegott. Men vi äter det nog inte mer än någon enstaka gång i månaden och då oftast på lunchen.
Älskar sushi. Vegetarisk eller rullar med t ex tonfisk. Övrig rå fisk är helt meningslös tycker jag - bara smak, ingen konsistens.
Älskar sushi. Vegetarisk eller rullar med t ex tonfisk. Övrig rå fisk är helt meningslös tycker jag - bara smak, ingen konsistens.
Älskar så mycket att om jag fick välja en sorts mat att leva på resten av livet skulle det nog vara suschi.
Älskar så mycket att om jag fick välja en sorts mat att leva på resten av livet skulle det nog vara suschi.
Riktigt bra sushi är supergott. Få svensk sushi som jag ätit kommer ens upp i standarden som går att köpa i japanska matbutiker (det finns bra i Sverige också, men de är inte många). Det som riktiga sushikockar tillagat är en milsvid skillnad från det som finns i Sverige.
Så jag kan förstå att många tycker att sushi inte är gott, eftersom de inte smakat sushi av god kvalitet.