Mamma som ljuger fram sig
Hej, lång historia kort.
Är en 24 årig pappa till en underbar liten son på snart 15 månader. Mamman fångade jag otrogen och jag tog mina saker och gick och under tiden valde hon att ringa polisen och anmäla mig för misshandel vilket inte stämmer, polis kom och prata med mig sen fick jag gå och ärendet lades ner pga av att dem fatta att ingen har hänt. Då blev jag arbetslös pga att jag mådde dåligt och flytta hem till föräldrarna som är äldre och sjuka. Har ingen inkomst men tar ändå hand om min son så mycket jag kan, älskar det. Mamman däremot ljuger om att jag misshandlat henne och allt, varje gång hon ska hämta barnet så kommer hon på någon ursäkt och hämtar barnet efter flera dagar. Jag fick plats för att utbilda mig för att det inte går att hitta jobb. Och även det förstår inte mamman. När jag har utbildning måndag morgon så ska hon hämta sonen söndag kväll. Men hämtar istället måndag eller tisdag. Jag har förlorat många dagar av min utbildning och snart väljer dem att inte fortsätta med mig. Har haft sonen nu sen 24 december för att han skulle fira jul med min familj och mamman vill inte hämta honom än idag. Hon säger att hon ligger inlagt i ett sjukhus men farmor till sonen såg hennes bil utanför hennes hem. När jag smsar henne så kommer hon på nya ursäkter hela tiden för att inte hämta sonen.
Mår jätte dåligt men kämpar in i det sista för min son. Vad kan jag göra och vart kan jag få hjälp. Får heller inget bidragshjälp någonstans förutom FSK när jag går på min utbildning, hon vill heller inte dela med sig av barnbidraget.
När hon väl har sonen så har jag sett henne på nätterna ute på stan, och gud vet vart hon lämnat sonen?.
Tack för svar.