• VickanD

Vilket förhållande hade du reagerat mest på?

Vad hade du reagerat mest på, vad hade du tyckt är konstigast/mest fel: ett förhållande mellan en 40 årig man och en 20 årig kvinna eller ett förhållande mellan en 40 årig kvinna och en 20 årig man?

Rent juridiskt så är ju inget förhållande fel här och alla får göra som de vill, jag är mer intresserad av att höra vad människor har för personliga åsikter. Motivera gärna ditt svar i tråden, om du vill.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket förhållande hade du reagerat mest på?
  • Anonym (Naughty40)

Inget av alternativen känns mer fel än det andra. Båda känns udda i min värld. Hade mest undrat vad en 20- och 40-åring har gemensamt överhuvudtaget?

• Anonym (Kvinna, 20)

Jag hade reagerat mest på förhållandet mellan den äldre kvinnan och den yngre mannen, mestadels på grund av att det är ännu ovanligare än det omvända och då blir det så att man reagerar mer på det.

När den 20 åriga mannen väl vill ha barn (om han nu vill det) så har det tåget gått för den äldre kvinnan. Sedan är det också så att de flesta kvinnor i den åldern inte ser så bra ut. Ja, det finns vissa kvinnor som ser bra ut då men det är inte ett speciellt vanligt förekommande.

Allt detta gör att jag ser förhållandet mellan den äldre kvinnan och den yngre mannen som konstigare än det omvända.

• viseversa

hade inte reagerat på något av dom. Det handlar om vuxna människor som gör som dom vill med sina liv och vem dom har förhållande med. 

• Anonym (Naughty40)
    Anonym (Naughty40) skrev 2020-12-31 14:05:12 följande:

Inget av alternativen känns mer fel än det andra. Båda känns udda i min värld. Hade mest undrat vad en 20- och 40-åring har gemensamt överhuvudtaget?

Vill bara tillägga att jag inte skulle bry mig nämnvärt. Jag har inget emot åldersskillnad om det är ömsesidig kärlek mellan två vuxna personer. Har bara svårt personligen att se vad man skulle ha gemensamt med den stora åldersskillnaden.
  • Drottningen1970

Jag hade instinktivt reagerat mer på förhållandet med den äldre kvinnan. Det är socialt programmerat i oss att det är ok med en äldre man men inte tvärtom. Sen kan man naturligtvis efter den instinktiva reaktionen resonera med sig själv och arbeta med sina egna fördomar.

Dock är det också så att biologin är som den är. De flesta människor vill ha barn, så om det är en stor ålderskillnad med en äldre kvinna i relationfn kan det bli svårare att få en relation som varar lver tid.

Svar på tråden Vilket förhållande hade du reagerat mest på?