tinus skrev 2020-12-28 21:31:52 följande:
Nu är jag inte en person som sminkar mig så lite och jag älskar att piffa upp mig både till vardag och fest. Men om jag skulle sminka mig mer diskret, så är det tre saker jag skulle satsa på för att bli vardagssnygg...
1. Foundation. En fin bas är ett måste! Och den ska vara flytande. Du behöver ingen borste till det, använd fingertopparna. Glöm för guds skull inte halsen. Superbra budgetfoundation är Lumen Blur som är på tub. Välj samma ton som din hud, fast snäppet mörkare.
2. Mascara. Att framhäva ögonen gör så mycket för utseendet tycker jag. Budgettips är Loreal false lash architect. Just på grund av en bra borste samt att den går att bygga lager med för längre/tjockare fransar.
3. Rouge. Man ser så mycket piggare ut med lite färg på kinderna. Mitt tips är att köpa en brun bronzer och ett rosa rouge och blanda dessa med en stor rougeborste för en fin färg.
Tusen tack. Perfekt med tips på vad jag kan köpa åxå ???? just nu vägrar jag att gå i onödiga affärer, tänker på stackars vårdpersonalen. Så hoppas jag kan hitta foundation i rätt nyans på nätet. Svårare att gämföra färger där. Men tusen tack. Ska jag bara ta steget att en dag helt plötsligt komma med smink till jobbet...där har dom aldrig sett mig i smink.