• scrapparlotta

Tips på enkel sminkning

Jag sminkar mig nästan aldrig mer än när jag är på kalas/fest. Och så bara lite puder, mascara och ögonskugga.

Men tänkte att jag skulle börja sminka mig väldigt enkelt på vardagar åxå, man känner ju sig lite snyggare då Så nu vill jag ha tips på enkel varsagssminkning. Som inte få ta lång tid. Och nåt jag kan väldigt lite om är grund/basen man gör. Primer och sånt.. aldrig använt. Och vad jag ska köpa, inga dyra märken tack. Tips på typ borstar och sånt åxå.

Vore jättegulligt.

• Svar på tråden Tips på enkel sminkning
  • Blomstret

Jag sminkar mig sällan själv... men tipsar om detta: under eye concealer för att få bort svarta ringar under ögonen, duttas på med fingret, ögonbrynsskugga för att definiera ögonbrynen, en lätt concealer blandat med hudkräm eller BB cream för att jämna ut hudtonen samt mascara.

• scrapparlotta
    Blomstret skrev 2020-12-28 00:00:51 följande:

Jag sminkar mig sällan själv... men tipsar om detta: under eye concealer för att få bort svarta ringar under ögonen, duttas på med fingret, ögonbrynsskugga för att definiera ögonbrynen, en lätt concealer blandat med hudkräm eller BB cream för att jämna ut hudtonen samt mascara.

Tack för tips ????
  • Madde 35

Jag har upptäckt att jag känner mig klart finast utan massa fondation som jag bara tycker känns påklistrat och översminkat ut. På mig alltså :). Jag får det lixom inte att se naturligt ut med massa lager. Däremot använder jag lite brun utan sol. Jag tar det på pannan, kinderna och näsan så som det brukar ta när man fått lite sol ute. Kanske varannan var tredje dag är lagom och sen räcker det med mascara och ev lite puder/rouge på kinderna. Ibland bara mascara för jag känner mig faktiskt jättefin trots att det är så enkelt.

• tinus

Nu är jag inte en person som sminkar mig så lite och jag älskar att piffa upp mig både till vardag och fest. Men om jag skulle sminka mig mer diskret, så är det tre saker jag skulle satsa på för att bli vardagssnygg...

1. Foundation. En fin bas är ett måste! Och den ska vara flytande. Du behöver ingen borste till det, använd fingertopparna. Glöm för guds skull inte halsen. Superbra budgetfoundation är Lumen Blur som är på tub. Välj samma ton som din hud, fast snäppet mörkare.

2. Mascara. Att framhäva ögonen gör så mycket för utseendet tycker jag. Budgettips är Loreal false lash architect. Just på grund av en bra borste samt att den går att bygga lager med för längre/tjockare fransar.

3. Rouge. Man ser så mycket piggare ut med lite färg på kinderna. Mitt tips är att köpa en brun bronzer och ett rosa rouge och blanda dessa med en stor rougeborste för en fin färg.

• scrapparlotta
    tinus skrev 2020-12-28 21:31:52 följande:

Nu är jag inte en person som sminkar mig så lite och jag älskar att piffa upp mig både till vardag och fest. Men om jag skulle sminka mig mer diskret, så är det tre saker jag skulle satsa på för att bli vardagssnygg...

1. Foundation. En fin bas är ett måste! Och den ska vara flytande. Du behöver ingen borste till det, använd fingertopparna. Glöm för guds skull inte halsen. Superbra budgetfoundation är Lumen Blur som är på tub. Välj samma ton som din hud, fast snäppet mörkare.

2. Mascara. Att framhäva ögonen gör så mycket för utseendet tycker jag. Budgettips är Loreal false lash architect. Just på grund av en bra borste samt att den går att bygga lager med för längre/tjockare fransar.

3. Rouge. Man ser så mycket piggare ut med lite färg på kinderna. Mitt tips är att köpa en brun bronzer och ett rosa rouge och blanda dessa med en stor rougeborste för en fin färg.

Tusen tack. Perfekt med tips på vad jag kan köpa åxå ???? just nu vägrar jag att gå i onödiga affärer, tänker på stackars vårdpersonalen. Så hoppas jag kan hitta foundation i rätt nyans på nätet. Svårare att gämföra färger där. Men tusen tack. Ska jag bara ta steget att en dag helt plötsligt komma med smink till jobbet...där har dom aldrig sett mig i smink.
Svar på tråden Tips på enkel sminkning