• ITrust

Vem står du närmast av dina föräldrar?

Vem står du närmast av dina föräldrar - vem har du bäst relation till och varför tror du att det ser ut just så?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem står du närmast av dina föräldrar?
  • Anonym (Kvinna)

Har haft en hel del trassel med båda mina föräldrar och jag och min mamma bråkar mycket. Min pappa har behandlat mig illa och min mamma har inte riktigt gjort något åt saken så jag känner mig rätt besviken på båda två. Ett tag när jag var liten, till och från, var det väl pappa som gällde men så är det inte längre. Skulle inte heller påstå att det är mamma som gäller nu men jag träffar henne oftare och jag har bott mer hos henne. Om jag skulle behöva välja mellan någon av dem att prata om känsliga saker med så skulle jag ändå välja min mamma men hade nog helst inte pratat med henne heller, beroende på vad det gäller.

Jag avstår från att rösta då jag inte riktigt kan sätta fingret på vad jag ska rösta på.

• Anonym (Clooney)

Mamma. Jag är kvinna. Pappa har varit frånvarande från dom skildes när jag var 10, men han var frånvarande redan innan dess också, vilket ledde till att dom separerade. Så mamma och jag och mitt syskon är väldigt nära varandra.

• Mentat

Eftersom min far dog för 23 år sedan säger det inte så mycket att jag står mamma närmast så jag bryr mig inte om att rösta.
    Däremot undrar litet hur svarsalternativet "ingen" är tänkt. Som att man har en usel relation till bägge, eller?

• fluu

Mamma helt klart. Med pappa är det...komplicerat. Jag är väldigt tacksam för hur min relation med min mamma ser ut. Vi är nära, gillar att umgås, men lägger oss inte i varandras liv och beslut. 

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Clooney)

Tråkigt att ingen man röstat. Men det kanske säger en del, dom kanske inte ens är tillräckligt intresserade för att läsa tråden Tungan ute

• sextiotalist

Jag var pappas flicka, han har varit död nu i 30 år, men min relation är detsamma till min mamma, lagom distansierad. 

• Anonym (Maria)

Ingen tyvärr. Mina föräldrar har alltid bortprioriterat mig. Nu orkar jag inte bry mig om att vara den som alltid försöker upprätta hålla kontakten. Även med barnen har jag försökt att de (barnen) ska odla relationer med sina mormor och morfar men givit upp då det bara går en vägs kommunikation. Vad trist det är egentligen.

Svar på tråden Vem står du närmast av dina föräldrar?