• LillaHjärtat2

Gravid utan illamående, fler?

Gravid i v. 6+4 men mår fortfarande bra. Upplever inte det där illamåendet alla pratar om. (Symtom för tillfället är molvärk i magen till och från. Sömnsvårigheter och lätt ömma bröst. Upplever snabb mättnadskänsla och kan känna av ett lätt illamående ibland.) Någon mer som inte upplever/upplevt starkt illamående under grav? ( första barnet så har inga erfarenheten som gravid, blir lite orolig när alla verkar må så himla illa tidigt)

• Svar på tråden Gravid utan illamående, fler?
  • Nicecameron

Hej

Jag är i v.25 och har än så länge inte mått illa under min graviditet. Kände samma oro som dig i början men som sagt bebis mår bra i magen trots att jag inte mått illa. Njut :)

• Limeblad

Jag är i v 11, också första barnet. Har inte mått illa hittills så hoppas jag slipper det. Har samma symtom som du. Var på ett tidigt ultraljud för ett par veckor sen och då såg allt ut som det skulle med ett hjärta som slog. Det ser säkert bra ut för dig med :)

• Aliona

Jag hade ett par tillfällen i vecka 8-9 då jag rusade till tåget och fick stanna för att jag blev lite illamående, det var allt under hela graviditeten.

• Aliona
    Aliona skrev 2020-12-26 08:53:37 följande:

Jag hade ett par tillfällen i vecka 8-9 då jag rusade till tåget och fick stanna för att jag blev lite illamående, det var allt under hela graviditeten.

Jag kunde också äta allt och dricka kaffe utan problem och fick inga cravings. Däremot fick jag så klart andra besvär som inte var relaterade till mat eller illamående.
  • soltroll

Jag är gravid 6+3 och är inte heller illamående. Har en del andra symtom och som du snabb mättnadskänsla och ofta hungrig. Kan vara väldigt yr på morgonen men inte alls illamående. Vi får nog bara vara tacksamma för det:))

• Jag är bara jag

De flesta jag känt som varit gravida har inte mått illa. En har 5 barn och aldrig mått illa. Exakt hur fördelningen ser ut mellan de som mår illa resp. inte mår illa vet jag inte, men båda är nog vanliga. Var bara glad åt det. GladJag mådde pest mellan v.7-27 med sista barnet.

• LillaHjärtat2

Tack snälla för svar! <3 Skönt att höra att fler upplevt samma. Ska försöka att bara njuta av att inte må dåligt from nu, tack!

Svar på tråden Gravid utan illamående, fler?