• V69

Dog ung pga covid tack vare..

Såna som du.

Alltså grabben var en granne som dog pga en annan granne som hälsade på och nämnde att han hade haft covid men var frisk eftersom han tog alvedon. Som de flesta kräk i detta land så hade han inte ens munskydd. Alltså han gjorde det med flit! Man blir mörkrädd att så många (såna som du) skiter i sitt ansvar för andras välbefinnande.

• Svar på tråden Dog ung pga covid tack vare..
  • Anonym (Rolf)

Det är regeringens ansvar att ta hand om skiten. Om du är rädd för covid så stanna hemma som en eremit.

• Anonym (Ghost)

Jag tror inte han med flit smittade ner sina grannar... Men idiot var han, det går inte att komma ifrån. Jag skulle se mig som smittsam tills jag testar negativt och då skulle jag totalisolera mig hemma.

• Anonym (Y)

Här kan man gå in och påminna att 99% får lindrig sjukdom och det finns många över 100 år gamla som fått det och klarat sig

• Anonym (-)
    Anonym (Y) skrev 2020-12-24 16:19:39 följande:

Här kan man gå in och påminna att 99% får lindrig sjukdom och det finns många över 100 år gamla som fått det och klarat sig

Sluta sprid desinformation!

Hade det varit så så hade inte sjukhus världen över varit så överbelastade och vi hade inte haft alla dessa restriktioner i världen.

Det finns inte många över 100 år som klarat sig bara för att du läst om en enstaka 100-åring som gjort det.
  • Anonym (Y)
    Anonym (-) skrev 2020-12-24 16:23:43 följande:

Sluta sprid desinformation!

Hade det varit så så hade inte sjukhus världen över varit så överbelastade och vi hade inte haft alla dessa restriktioner i världen.

Det finns inte många över 100 år som klarat sig bara för att du läst om en enstaka 100-åring som gjort det.

Det stämmer. Sjukhusen är alltid belastade under virustider. Är fan ej fel info!

Jag har läst om flera 100 åringar. En av dom är en släkting!
  • Anonym (Hoppas att det är över snart!)
    V69 skrev 2020-12-24 11:55:54 följande:

Såna som du.

Alltså grabben var en granne som dog pga en annan granne som hälsade på och nämnde att han hade haft covid men var frisk eftersom han tog alvedon. Som de flesta kräk i detta land så hade han inte ens munskydd. Alltså han gjorde det med flit! Man blir mörkrädd att så många (såna som du) skiter i sitt ansvar för andras välbefinnande.

Vad tragiskt hur gammal var han?
    Hade han någon underliggande sjukdom?

Tänker när du skriver grabb att han var väldigt ung.
  • Anonym (-)
    Anonym (Y) skrev 2020-12-24 16:34:06 följande:

Det stämmer. Sjukhusen är alltid belastade under virustider. Är fan ej fel info!

Jag har läst om flera 100 åringar. En av dom är en släkting!

Nej, sjukhusen har aldrig någonsin varit så belastade som de är nu. Corona räknas som en pandemi, inget vanligt virus. Så sluta förminska problemen.

Media/tidningarna tenderar att skriva om sådant som sticker ut, och sådant som lugnar ner oroliga människor.

Att några enstaka 100-åringar överlevt Corona, och att media väljer att skriva om dom innebär inte på något sätt att de är många.
  • Anonym (-)
    Anonym (-) skrev 2020-12-24 16:47:35 följande:

Nej, sjukhusen har aldrig någonsin varit så belastade som de är nu. Corona räknas som en pandemi, inget vanligt virus. Så sluta förminska problemen.

Media/tidningarna tenderar att skriva om sådant som sticker ut, och sådant som lugnar ner oroliga människor.

Att några enstaka 100-åringar överlevt Corona, och att media väljer att skriva om dom innebär inte på något sätt att de är många.

Sjukhusen har aldrig någonsin varit så belastade under vanliga virustider menar jag alltså.

Det är möjligt att sjukhusen var såhär belastade under spanska sjukan.
  • Anonym (Y)
    Anonym (-) skrev 2020-12-24 16:47:35 följande:

Hahahahah som att media skulle försöka lugna någon. Komiskt. De är fan igång och hetsar folk dygnet runt. Väldigt sällsynt att de skriver något positivt. De vill tjäna pengar förstår du. De skrev då inte om min farmor 98 år som klarade sig fint. 

De får folk att må skit och det är deras mål

• Anonym (-)
    Anonym (Y) skrev 2020-12-24 17:12:15 följande:

Hahahahah som att media skulle försöka lugna någon. Komiskt. De är fan igång och hetsar folk dygnet runt. Väldigt sällsynt att de skriver något positivt. De vill tjäna pengar förstår du. De skrev då inte om min farmor 98 år som klarade sig fint. 

De får folk att må skit och det är deras mål

Har du någonsin hört Tegnell säga något negativt om Corona som riskerar att skrämma folk? Han verkar ju jobba för att lugna folk och förminskar allvaret samt viftar bort internationell forskning och WHO:s rekommendationer som inte han personligen håller med om.

Jag läser på nyheterna varje dag att nu "har viruset minskat" , "färre dör av Corona" och så dessa artiklar om 100-åringar som överlevt Corona. Vad är syftet med detta tror du? Just det... tänk efter lite.
Svar på tråden Dog ung pga covid tack vare..