• Anonym (Blom)

Vad var anledningen till att det tog slut?

Vilken är den vanligaste orsaken till att dina förhållanden/äktenskap har tagit slut? Om det är flera olika anledningar rösta då på det alternativ som vägde tyngst.

Om du har varit i flera förhållanden/äktenskap men det är helt olika anledningar bakom att samtliga tog slut, rösta då på alternativet som beskriver varför ditt senaste förhållande/äktenskap tog slut.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad var anledningen till att det tog slut?
  • Anonym (F)

Annat: typ 90 % av de orsakerna du räknade upp.

• Anonym (Bo)

Valde första alternativet men tryckte nog fel...

• Anonym (För många)

Du har alldeles för många svarsalternativ. Flera av alternativen passar in på mig.

• Klartsomvatten

Mitt första förhållande tog slut på grund av att jag inte längre attraherades av honom. Vi hade blivit mer som bästa vänner än ett kärlekspar. De rätta känslorna och attraktionen fanns inte längre där, helt enkelt.

Det andra förhållandet tog slut på grund av att vi är olika på flera sätt och vill olika saker gällande allt möjligt. Vi bråkade även sjukt mycket och vi kunde knappt ens föra en vanlig konversation utan att det blev bråk. Det var även mycket svartsjuka i förhållandet, tyvärr mestadels från min sida och helt utan anledning. Har tagit tag i det för har insett att det är mitt eget problem. Vi blev dock tillsammans igen och jobbar nu på våra problem. Vi har valt att kämpa för att få det att fungera.

• Anonym (Blom)
    Anonym (För många) skrev 2020-12-21 14:22:08 följande:

Du har alldeles för många svarsalternativ. Flera av alternativen passar in på mig.

Det är därför du ska läsa det jag skrivit i trådstarten.
  • Anonym (Blom)
    Anonym (F) skrev 2020-12-21 14:18:17 följande:

Annat: typ 90 % av de orsakerna du räknade upp.

Och då röstar man på det som vägde tyngst, vilket jag har skrivit i trådstarten.
  • Anonym (AB)

Mitt första förhållande och enda som jag haft innan mitt nuvarande förhållande tog slut för att jag tyckte att han inte var attraktiv alls. Han hade en av de bästa personligheterna jag någonsin mött och var en karismatisk person som inte hade svårt att få tjejer, varken då eller efter att jag gjorde slut men jag var ung och väldigt osäker så för mig var utseendet väldigt viktigt. Det är inget jag klandrar mig för nu, jag var 15-16 år och på den tiden handlade allting om utseende. Detta var dock inget jag berättade för honom, utan sa bara att mina känslor försvunnit (vilket i sig var sant det med).

Jag är dock glad över att det tog slut, för jag träffade min nuvarande partner 2 år senare och nu, 12 år senare, så väntar vi vårt första barn ihop. 

• Anonym (F)
    Anonym (Blom) skrev 2020-12-21 14:24:20 följande:
    Det är därför du ska läsa det jag skrivit i trådstarten.
    Jag läste det du skrev i trådstarten.
  • Anonym (Blom)
    Anonym (F) skrev 2020-12-21 14:33:29 följande:

Jag läste det du skrev i trådstarten.

Då borde du veta att man ska rösta på det som vägde tyngst.
  • Anonym (F)
    Anonym (Blom) skrev 2020-12-21 14:36:02 följande:
    Då borde du veta att man ska rösta på det som vägde tyngst.
    Det är inte mitt fel att du har alldeles för många svarsalternativ. Och varför ska jag rösta på nåt som inte är sant??
Svar på tråden Vad var anledningen till att det tog slut?