• Anonym (Livrädd)

Livrädd för MF :(

Jag är på bim +4 fick gravid 1-2 på digitalt test på bim dagen. 7 dagar exakt efter ÄL fick jag en ljusbrun vattnig flytning vilket jag tolkade som nidblödning. Har sedan den blödningen haft starka gravidsymptom. Brösten har varit fruktansvärt ömma och jag har haft en molande växtvärk i livmodern. Detta gjorde att mitt positiva test inte kom som en chock. Imorse vaknade jag och kände mig så gravid. Den där växtvärken och bröst som jag knappt kunde ha i BH. Hela kroppen känns på ett visst sätt. Nu i kväll slutade det plötsligt att mola i magen den som känts tung känns nu ingenting och brösten jag inte kunnat nudda på 2 veckor gör ingenting ont. Är detta tidigt tecken på missfall? Snälla var ärliga nu. Jag vill verkligen veta era upplevelser. Jag har ett barn men fick henne som 16 åring och det är nu 12 är sedan. Minns inte alls hur det ska vara. Detta barn är så efterlängtat vill inte mista det. Är mina försvunna symptom tecken på missfall?

• Svar på tråden Livrädd för MF :(
  • Anonym (Jag)

Nej, symptom kan komma och gå hela tiden och speciellt i början. Jag hade molvärk, men inte varje dag. Aldrig ömma bröst så det är då inget måste alls. Man kan inte bedöma en graviditet efter symptom.

• Anonym (Anna)

Ta ett test och se om hcg har ökat som det ska.

Om det var 4 dagar sedan du plussade med 1-2 v på digitalt så borde det bli hyfsat starkt streck på vanligt test.

Håller tummarna att allt går bra! Som tidigare skrivit så kan symtomen variera hela graviditeten.

• Anonym (Livrädd)

Tack för era svar. Vilket test ska jag ta? Jag tog clearblue sist som visade gravid 1-2. Vilket borde jag ta nu för att se om det ökat?

• Anonym (Livrädd)

Känner ingenting nu. Känns tomt i magen och brösten är bara pyttelite ömma från att ha smärtat jättemycket. Vet inte men det känns som om något försvunnit känner mig inte gravid längre. Någon som vet vilket test jag borde ta för att se hur graviditeten fortlöper? Digital 2-3 är väl för tidigt att få på bim +5 ? Vet inte ens vilken graviditetsvecka jag är i.

• Anonym (Anna)

Jag skulle tro att digitalt borde visa 2-3. Det är ju antal veckor från ägglossning, så om du har 14 dagar mellan ÄL och bim, så är du 19 dagar efter ÄL på bim+5, om det bara visar 1-2 vid den tiden har nog inte hcg stigit tillräckligt.

Men lättast tycker jag är att jämföra de test där man ser streck. Men problemet är ju att du inte vet hur starkt det egentligen var när du plussade, men 1-2 v på digitalt motsvarar ett väldigt svagt streck på vanligt.

Jag hade nog köpt 2 test med streck. Tagit ett test och sedan väntat 2 dagar och tagit det andra och se om det ökar i styrka (om inte det första testen redan visar väldigt stark förstås).

Men 5 dagar efter första positiva test, så bör det visa starkt streck nu.

Håller tummarna för dig att allt går bra!

• Anonym (Livrädd)

Tack för svaret. Nu blev jag lite klokare!! Hittade ett test i badrumsskåpet. Testade nu och det är ju inga tvivel om att jag är gravid. Men symptomen är svagare. Man kan väl få missfall trots starka tester? Har tom sett folk testa positivt efter ett mf. Denna ständiga ångest. Kan inte tänka på annat.

• Anonym (Livrädd)

Tack för svaret. Nu blev jag lite klokare!! Hittade ett test i badrumsskåpet. Testade nu och det är ju inga tvivel om att jag är gravid. Men symptomen är svagare. Man kan väl få missfall trots starka tester? Har tom sett folk testa positivt efter ett mf. Denna ständiga ångest. Kan inte tänka på annat.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Livrädd) skrev 2020-12-17 11:39:28 följande:

Det där ser ju fint ut! :)

Jo, tyvärr kan man ju få missfall trots starka tester. Så det är ju ingen garanti såklart. Men det är helt klart bättre än om hcg-nivån inte stiger eller t. o. m sjunker.

När jag fick missfall så blev mina tester svagarare och sen kom blödningen.

Men om hcg stiger och du inte blöder och inte har väldigt ont så tycker jag inte du har något alls att oroa dig för!

Det är helt normalt att man inte har symtom.

Försök att njuta av graviditeten :)
  • Anonym (Livrädd)

Tack så mycket för pepp! Nu ska jag försöka njuta! Har inte ont alls och inga spår av blod. Brösten e mindre ömma än tidigare men de ömmar ju. Testar ett digitalt i helgen och sen får det vara nog. :)

• Anonym (Livrädd)

Gravid 5+1 idag. Tog digitalt och fick gravid 1-2 v. Det borde ju stått 2-3 veckor. Känner inget illamående eller konstiga lukt eller smakförändringar. Det gjorde jag tydligt med dottern det minns jag. Brösten ömmar men mkt mindre än när jag plussade. Känner ingenting i bebismagen ingen tyngdkänsla. Igår kväll fick jag otroligt ont i ena äggstocken det gick ner i låret men sedan försvann smärtan. Vet inte men magkänslan säger att det inte är 100% här.

Ska på vul 8 januari det känns som en evighet dit. Kan man känna på sig när något är fel eller är det oron som spökar? Har försökt i 2 år att bli gravid det har inte tagit sig en enda gång inte ett positivt gravtest ingenting. Detta är första gången. Min sambo har inga barn och vill gärna ha ett eller två barn. Men måste vi genomgå ivf har vi sagt att vi struntar i det. Detta pga att jag har hög risk att få bröstcancer och jag är rädd att alla de behandlingar man måste ta skall väcka cancern till liv. Jag är rädd att han kommer lämna mig om jag inte kan ge honom ett barn. Han säger att han älskar mig och min dotter att han inte värderar barn högre än mig men jag gråter ändå floder just nu. Vem vet när det kommer en fertil pingla i hans väg. Då kanske det är adjöss med mig. ????????

• Anonym (Livrädd)

Gravid 5+1 idag. Tog digitalt och fick gravid 1-2 v. Det borde ju stått 2-3 veckor. Känner inget illamående eller konstiga lukt eller smakförändringar. Det gjorde jag tydligt med dottern det minns jag. Brösten ömmar men mkt mindre än när jag plussade. Känner ingenting i bebismagen ingen tyngdkänsla. Igår kväll fick jag otroligt ont i ena äggstocken det gick ner i låret men sedan försvann smärtan. Vet inte men magkänslan säger att det inte är 100% här.

Ska på vul 8 januari det känns som en evighet dit. Kan man känna på sig när något är fel eller är det oron som spökar? Har försökt i 2 år att bli gravid det har inte tagit sig en enda gång inte ett positivt gravtest ingenting. Detta är första gången. Min sambo har inga barn och vill gärna ha ett eller två barn. Men måste vi genomgå ivf har vi sagt att vi struntar i det. Detta pga att jag har hög risk att få bröstcancer och jag är rädd att alla de behandlingar man måste ta skall väcka cancern till liv. Jag är rädd att han kommer lämna mig om jag inte kan ge honom ett barn. Han säger att han älskar mig och min dotter att han inte värderar barn högre än mig men jag gråter ändå floder just nu. Vem vet när det kommer en fertil pingla i hans väg. Då kanske det är adjöss med mig. ????????

Svar på tråden Livrädd för MF :(