Pco, blödning, står fortfarande 1-2 på cb i vecka 7
Jag vet inte vad jag ska ta vägen! Googlat och sökt, gråtit och kan inte tänka på annat!
Behöver verkligen er hjälp. Ska försöka hålla det kort.
Min man och jag har försökt få barn i flera år vilket aldrig lyckats då jag har pco, ingen ägglossning.
Började med letrozoltabletter och ovitrellespruta i 1,5 år. Lyckades aldrig.
Ställde oss i kö för IVF. Under tiden vi väntade fortsatte vi letrozol och ovitrelle. Fick en tid på IVF under tiden vi gjorde sista försök.
Hade en annan gynekolog som sa jag skulle ta sprutan tidigare och skrev ut prygonol.
Sagt och gjort.
Fick en blödning 28/10, inte gravid tänkte jag och började gonal f sprutor andra mensdag.
Hade dock väldigt lite mens i 4 dagar.
Några dagar senare kom blod igen, ringde kliniken som tyckte det lät konstigt men sa jag kunde ta gravtest om jag anade något. 2/12
OCH DET VISADE GRAVID 1-2!!!!! Första gången I hela mitt liv!!!! Ringde, tillbaka. Hon sa att sprutorna kunde varken visa felaktigt resultat eller påverka fostret, alltså var jag gravid på riktigt!!!
Avslutade allt med IVF men var orolig över blodet. Blödde en hel vecka men lite, mest när jag torkade mig och ibland lite i trosorna.
Tog ett nytt test igår och visar fortfarande gravid 1-2.
Snälla säg inte att jag fått missfall? Är så rädd! Ska på vul på onsdag men kan inte göra annat än googla runt överrallt just nu. Kan det visa fel? borde ju vara i vecka 6-7 nu?
Har slutat blöda iallafall så det är ju någon fördel, men är så rädd för missfall när vi äntligen lyckades bli gravida.
Tacksam för alla svar och erfarenheter.