• sommarbris

Fjärde missfallet ???

Har aldrig skrivit på familjeliv, men har varit inne och tittat under den här rubriken då och då. och tyvärr verkar jag som klippt och skuren för den här sidan. har haft tre missfall under det senast året. förmodligen är ett fjärde på gång. jag var inne på vul i fredags och var då i 6+5. fick se det lilla hjärtat ticka. men glädjen var kortvarig. fick kraftiga smärtor i ländryggen i gå kväll som fortsatte under natten. känner igen den smärtan. ska in och göra ett nytt vul idag. snälla, håll tummarna för mig!!

• Svar på tråden Fjärde missfallet ???
  • Charlotte Sometimes

Jag håller tummarna! Min mamma fick tre missfall innan hon fick mig, så det finns hopp!

• AHL

hej!
    Usch så hemskt! Jag har själv haft 4 st och har inga barn än. Jag vet hur det känns tyvärr.
    Jag håller tummarna för att det är bra.

Anna

• viki

Håller tummarna att det ska gå bra för dig, jag vet hur är det med MF!
    Kram Viki

• gravid74

Jag håller tummarna. Jag har själv haft fyra missfall där alla slutat runt vecka 6,men nu är jag gravid för femte gången och är nu i vecka 15 så det finns hopp. Lycka till.

• sommarbris

Tack för alla svar. skönt att veta att det är några som stöttar. vi fick se att det lilla hjärtat tickade fortfarande. jag och min man blev överlycklig. nu är det bara att ta en dag i taget.

• Longhaired

Vad skönt att höra att det gick bra! Jag har själv fått ett MA och vet hur jobbigt det kan vara. Vecka 7 är ju den mest kritiska veckan och nu när du fått se hjärtat slå i vecka 8 så minskar risken rejält för att något ska hända.
    Jag håller tummarna!

Kram/L.

• Teschty

jag har precis fått mitt fjärde missfall så jag vet hur det känns, men jag håller tummarna superhårt för dig och hoppas det går bra.
    Lycka till, kram

• ina77

det måste kännts kanon ju
    håller nu tummarna kram

• orzia1
    Hoppas pyret vill stanna o vilken lättnad att se hjärtat
    Många är rädda för döden och ser det som livets slut, men jag är rädd för livet som ser döden som vägen ut
  • orzia1
    Många är rädda för döden och ser det som livets slut, men jag är rädd för livet som ser döden som vägen ut
  • sommarbris

var på nytt vul idag- är idag i 9+1. hjärtat tickade fint. mitt första missfall fick jag i 9+6 så det känns lite nervöst denna vecka, liksom i och för sig det har kännts hitills under den här graviditeten. borde lära mig att slappna av lite, men det är lättare sagt en gjort. jag längtar ju så efter det här lilla pyret.

• Herus

Sommarbris... Jag försökte gå in på din sida men jag tror du har gammla fl.
    Jag önskar dig all lycka till. Du ska se att det går vägen.
    Jag är gravid efter 3 mf, jag har precis gått in i v 11 och min prick växer som den ska och har ett fint pickande hjärta..
    Det kommer gå bra för oss båda..

• sommarbris

Hoppas att du har rätt Herus..
    jag har inte lagt in ngn presentation ännu. det kanske är därför det inte fungerar.

• Rolla

lycka till sommarbris.....
    hoppas att din bebis vill stanna hos dig nu!!

• Sogo

Hej Sommarbris, vill bara informera om att om du haft missfall tidigare i 9+6 så har fostret, med stor sannolikhet, dött redan 2-3 veckor innan. Det tar alltid tid innan kroppen stötter i från.
    Om du har ett pickande hjärta i 6+4 så är sannolikheten för missfall ca 3% i ett normalfall.

/Sogo

• sommarbris

Jag är så väl medveten om att risken för missfall har minskat nu, men rädslan har satt sig på huvudet. i det missfallet som kom i v. 9+6 hade fostret varit dött knappt en vecka enligt längden på det som konstaterades genom vul. jag studerar nu och för tillfället är det väldigt lugnt i skolan så jag har mycket tid hemma att fundera bra. då hinner man ju känna efter alla små krämpor. inte så lyckat för mig eftersom jag tydligen har blivit helt hispig.
    tack alla ni som stöttar. det är skönt att ni finns.

• viki

Hej sommarbris hur gick det! allt väl!
    Kram Viki

• sommarbris

hej
    är i v 12 nu. fick en liten blödning i söndags så jag gjorde ett vul. bebisen mådde bra, hade dock lite hicka stackarn. ska göra nupp-test nästa vecka. hoppas att v. 12 och 13 går snabbt nu, sen kanske man kan börja slappna av lite.

Svar på tråden Fjärde missfallet ???