Någon som planerar ett fjärde barn?
Hej! Undrar om någon här planerar ett fjärde barn och vill följas åt?
Jag är 37 och har 3 barn men fick nyligen ett sent missfall (v19)
Hej! Undrar om någon här planerar ett fjärde barn och vill följas åt?
Jag är 37 och har 3 barn men fick nyligen ett sent missfall (v19)
Vi gör, yngsta är snart 2. Fick tidigt missfall i november i v 5.
Vi gör! Yngsta är 2 år. Är 33 år. Äl i veckan hoppas jag! Hur går det för er?
Vi har oxå börjat planera för nr 4. Jag är 33 år och har barn som i år fyller 8 år, 6 år samt minstingen som nyss fyllde 1 år. Vi har dock inte börjat ännu, men planen är att börja i april om vi inte tjuvstartar redan nu i mars.
Hur gamla är era andra barn? Tror ni att ni kommer få några reaktioner när ni går ut med att ni väntar nr 4?
Vi har oxå börjat planera för nr 4. Jag är 33 år och har barn som i år fyller 8 år, 6 år samt minstingen som nyss fyllde 1 år. Vi har dock inte börjat ännu, men planen är att börja i april om vi inte tjuvstartar redan nu i mars.
Hur gamla är era andra barn? Tror ni att ni kommer få några reaktioner när ni går ut med att ni väntar nr 4?
Jag är också 33, fast är 88a. Har barn på 8, 3 och 2 år. :)
Ja jag är faktiskt rädd för vad andra kommer säga. Familjen har varit och är tungt belastad emellanåt med ett barn med ev diagnos (adhd). Men jag hoppas att en fyra är lika välkommet som de andra tre ändå. Hur känner du?
Jag känner mig oxå orolig för vad andra ska säga. Känns som Max antal är 3 barn. Va några som höjde på ögonbrynen när vi gick ut med att vi väntade nr 3. Dock är jag själv uppväxt i en stor familj så försöker att inte bry mig om vad andra tycker utan mer om att jag inte vill ångra saker jag inte gjorde.
Förstår er situation men tror att nr fyra är lika välkommen trots det.
Har ni börjat försöka eller när tänkte ni börja?
Vi har också börjat prata om en nr 4. Minsta är bara 9 månader så vill vänta tills honom fyllt 1 år innan vi börjar försöka så det inte blir allt för tajt. De stora är snart 6 och 9. Känns som många kommer höja på ögonbrynen om man får en fjärde.
Ja men exakt samma här. Många undrade hur vi skulle klara en tredje. Men tänker likadant, jag försöker att inte bry mig om vad andra tycker. Jag lever ju mitt liv så som jag vill leva det. Man lever en gång bara. Och jag vill ha en fyra!
Tanken är att försöka redan idag eller imorgon. Har äl på torsdag tror jag. Ni då?
Vi har också börjat prata om en nr 4. Minsta är bara 9 månader så vill vänta tills honom fyllt 1 år innan vi börjar försöka så det inte blir allt för tajt. De stora är snart 6 och 9. Känns som många kommer höja på ögonbrynen om man får en fjärde.
Hur stort bor ni andra som planerar nr 4? Och vad har ni för bil? Vi bor i ett litet radhus som redan känns för litet så vi har börjat leta efter större hus. Svårt att hitta hus med nog många sovrum, vill att alla barn ska få eget rum.