Pojke eller flicka, v17?
Någon som vill våga sig på att göra en bedömning av kön?
Ultraljud 16+4.
Någon som vill våga sig på att göra en bedömning av kön?
Ultraljud 16+4.
Förlåt men man ser ju inte ens vad som är upp och ner på bebisen :)
Av någon anledning vände sig bilden när den skulle upp.
Personligen ser jag vad som är vad, men för den som inte är van vid att titta på ultraljud är det kanske svårare.
Rumpan är ganska mitt i bilden, och pekar "nedåt" åt vänster.
Förhoppningsvis är de här två tydligare bilder, med pilar på vad som bör vara könsdelar.
Tycker det helt klart ser ut som en tjej : )
Ser inte ens ett barn??? Hur ska man titta?
Nu såg jag andra bilderna. Ser ut som snopp mellan en ej ihopväxt pung.
Två streck = tjej
Tre streck = kille
Jag hade gissat på pojke för det ser ju ut som en pung och snopp men samtidigt har jag ju hört att ser det ut som en hanburgare så är det en flicka och ser ju lite ut som en hamburgare också
Tre tydliga streck är alltid pojke.
Jag hade gissat på pojke för det ser ju ut som en pung och snopp men samtidigt har jag ju hört att ser det ut som en hanburgare så är det en flicka och ser ju lite ut som en hamburgare också
Jag fick höra på mitt ul att 3 sträck är en flicka.. ut kom flicka iaf : )
Mittenstrecket är snoppen.
Googla.
Då har hon isf en enorm klitoris.
Jag fick höra på mitt ul att 3 sträck är en flicka.. ut kom flicka iaf : )
Mittenstrecket är snoppen.
Googla.
Då har hon isf en enorm klitoris.
Men nu är ju detta i vecka 17. Det är inte ett fullt utvecklat barn, det är ett foster. Därmed är inte könsdelarna fullt utvecklade och ser inte heller ännu helt ut som de gör vid födseln. Klitoris är tex ofta väldigt svullen ganska länge eftersom östrogennivåerna är så höga under graviditeten.
Man brukar leta efter "the hamburger sign" eller "sandwich sign" på flickor - ofta tre hypersonora streck på UL.
På pojkar tittar man efter "the dom sign" eller "turtle sign".
Dock brukar man först identifiera lårbenen och utgå från dem när man letar efter en bra vinkel för att se könet. Här har jag inte lyckats med det, utan vinkeln är från ryggsidan och "rumpan", därmed är jag osäker.