• Klumpigatjejen

BRÖST AMNING SKÄMS!

Hej!

Jag är en ensamstående mamma med en son på 1,5 år och han ammar fortfarande ibland.

Jag har inte haft nån manlig kontakt sen jag blev gravid.

Nu har jag börjat träffa en kille. Och jag antar att detta snart kommer sluta med lite kul i sängen.

Nu är det såhär att min son gillade bara mitt ena bröst och har bara ammat på det.

Det är liksom typ 4 storlekar större än det andra och han VÄGRAR ta det andra......

jag skäms otroligt mycket och vet att det kommer lägga sig när jag slutar amma. Men jag vill inte att min dröm kille ska se mig såhär samtidigt som jag vill liksom va med han.

Finns det något sätt att sätta igång mjölken till andra bröstet själv? Så dom blir lite mer lika..

• Svar på tråden BRÖST AMNING SKÄMS!
  • Anonym (Q)

Du ska naturligtvis inte sätta igång mjölkproduktion på ett bröst som inte används! Jag förstår din tanke om att kroppen kanske ser konstig ut men ingen kvinna ska hålla på och manipulera sin kropp för en MANS skull!! Det är fullständigt vrickat. Vill han inte ha dig som du är så är han ändå inget att ha.

• Anonym (etta)

verkar ju betydligt lättare att sluta amma istället. barnet är så stort ändå.

• Steven01

Jag kan garantera till 100% att din nya kille inte ens kommer märka nåt eller ha något problem med det. Han kommer vara helt upptagen med dig. Det finns bara i ditt huvud, försök att släppa loss och njut istället.

• MammAmma

Äsch, jag skulle bara informerat innan att "bara så du vet så är mitt ena bröst mycket större än det andra för mitt barn ammar enbart på det".

• MammAmma

Och nej, jag hade inte slutat amma eller försökt öka produktionen på det andra enbart för att få dem lika stora.

• Trädgårdsslangen
    Anonym (etta) skrev 2020-12-04 15:41:57 följande:

verkar ju betydligt lättare att sluta amma istället. barnet är så stort ändå.

Men sluta, vill ungen amma så låt honom. Lär knappast fortsätta tills han är 15 bast liksom. Tycker det snarare är bra att TS är lyhört inför sitt barns behov.

Ts, det är sådär det är. Min son föredrar det ena bröstet mer också, alla barn brukar ju oftast ha en favorit. Jag skulle inte börja dra igång en produktion på det andra bröstet, speciellt inte när din son är 1,5 år och förmodligen kommer sluta självmant rätt så snart troligtvis.

Han får ha förståelse för det - om inte, så är frågan om han är en man av rätt kaliber för dig iallafall. Har han egna barn? Då kanske han ändå fattar situationen liksom, om han nu av någon anledning ens skulle märka av skillnaden.
  • Anonym (etta)
    Trädgårdsslangen skrev 2020-12-06 16:31:06 följande:
    Men sluta, vill ungen amma så låt honom. Lär knappast fortsätta tills han är 15 bast liksom. Tycker det snarare är bra att TS är lyhört inför sitt barns behov.

Ts, det är sådär det är. Min son föredrar det ena bröstet mer också, alla barn brukar ju oftast ha en favorit. Jag skulle inte börja dra igång en produktion på det andra bröstet, speciellt inte när din son är 1,5 år och förmodligen kommer sluta självmant rätt så snart troligtvis.

Han får ha förståelse för det - om inte, så är frågan om han är en man av rätt kaliber för dig iallafall. Har han egna barn? Då kanske han ändå fattar situationen liksom, om han nu av någon anledning ens skulle märka av skillnaden.
    Det är ju rätt skönt att få ha sin kropp ifred efter 1,5 år. Ungen är för stor för att ammas. Man kan ju ge den en napp och en snuttefilt i stället i kombo med att ha den i famnen för närhet. Känns ju bara märkligt att amma ett barn som är stort nog att springa omkring och pratar.
  • Anonym (B)
    Anonym (etta) skrev 2020-12-06 18:52:12 följande:

Det är ju rätt skönt att få ha sin kropp ifred efter 1,5 år. Ungen är för stor för att ammas. Man kan ju ge den en napp och en snuttefilt i stället i kombo med att ha den i famnen för närhet. Känns ju bara märkligt att amma ett barn som är stort nog att springa omkring och pratar.

Nu är det inte det tråden handlar om men lägg bara ner.

1. Ts bestämmer nog själv när hon känner att hon inte vill låna ut sin kropp till sitt barn mer. Inget du behöver ha någon som helst åsikt om.

2. En 1,5-åring är definitivt INTE för gammal för att ammas. Låt bli att skriva om sådant som du uppenbarligen inte varken har kunskap eller erfarenhet av.
  • Anonym (etta)
    Anonym (B) skrev 2020-12-06 21:28:46 följande:
    Nu är det inte det tråden handlar om men lägg bara ner.

1. Ts bestämmer nog själv när hon känner att hon inte vill låna ut sin kropp till sitt barn mer. Inget du behöver ha någon som helst åsikt om.

2. En 1,5-åring är definitivt INTE för gammal för att ammas. Låt bli att skriva om sådant som du uppenbarligen inte varken har kunskap eller erfarenhet av.

Du kan väl lägga ner. Jag har ammat båda mina barn fram till ett års ålder. Vet precis vad jag pratar om. Slutade amma av den enledningen att plötsligt dög bara ett bröst och jag ville inte gå runt med en stor och en liten patte. Så håll käften å sköt ditt istället. Jag får väl ha vilka åsikter jag vill. Precis som du. Man behöver ju inte bli otrevlig. Tack och hej!

/Snygga jämna bröst.

• Anonym (-)

1. Bröst ÄR olika stora.

2. Mjölken ska finnas i båda brösten oavsett vilket man ammar från mest. Det som inte sugs ut får du pumpa ut annars får du problem.

3. Du snackar alltså bull.

4. Om killen ratar dig för dina bröst så är han knappast någon drömman.

Svar på tråden BRÖST AMNING SKÄMS!