• Mimmimy

Hjälp vart är jag?

Hej,

Har gjort ett antal ivf behandlingar utan framgång. Och nu verkar det som att jag är gravid efter ivf. Men vilken vecka är jag i? Hade ägglossning den 6 eller 7 november. Vad ska jag göra nu? Kan man göra ett tidigt vaginalt ultraljudsundersökning ? Hur snabbt kan man få en sådan tid?

Kan tillägga att jag mår illa även om nätterna därmed går det inte att sova, har gjort gravid test som var prosetivt. Men har svårt att tro på det, hur kan det gå/lyckas efter.

Har även fått tid för ägg donation, då min tidigare ivf läkare sa du kommer inte lyckats bli gravid med mina ägg. Jag blev helt kläck av det och tappade bort min tro på mig själv. Hur är detta möjligt?

• Svar på tråden Hjälp vart är jag?
  • Jag är bara jag

Grattis! Äl räknas som 2+0 så det är bara räkna från det. För ett säkert besked bör man vänta med VUL till v.8. Då ska nämligen hjärtat synas. Du kan säkert göra VUL på den IVF-klinik du gått på. Och som svar på sista frågan: så länge man har äl kan det rassla till och komma ett bra ägg trots flera års försök, flera IVF:er och dom om ÄD. Vet en tjej till som fick den domen och sen blev gravid spontant så det händer.  Glad

• Mimmimy

Okej, tack. Så om jag gör ett vaginalt ultraljud om ca 10 dagar. Då syns det om allt är normalt? Ja vill verkligen inte att det ska vara krmoson fel, det fruktar jag verkligen för.

• Mimmimy

Okej, tack. Så om jag gör ett vaginalt ultraljud om ca 10 dagar, då är jag i vecka 8? Då syns det om allt är normalt? Ja vill verkligen inte att det ska vara krmoson fel, det fruktar jag verkligen för.

• Jag är bara jag
    Mimmimy skrev 2020-12-02 19:11:42 följande:
    Okej, tack. Så om jag gör ett vaginalt ultraljud om ca 10 dagar, då är jag i vecka 8? Då syns det om allt är normalt? Ja vill verkligen inte att det ska vara krmoson fel, det fruktar jag verkligen för.
    V.8 som tidigast är bra att göra VUL ja. Det man ser då är om fostret lever, man ser ju inte direkta fel redan då och absolut inte kromosomfel. Då måste du göra andra fosterdiagnostiska test. I vissa regioner får alla göra KUB och NUPP och i vissa får bara de över 35 göra det. Börja med VUL för att se om det lever. Det är egentligen det enda viktiga så här tidigt. Och tycker jag öht. 
Svar på tråden Hjälp vart är jag?