• Horningen

Ni som haft missfall snälla se hit.

Jag mår inte bra nu alltså. Jag ska förklara,

2018 blev jag oplanerat gravid, ca första gången vi hade oskyddat gjorde abort då vi inte va redo. Men nu är vi vi börja försöka i februari, och blev gravida på 5 ägglossningen i juni. Lyckan va väldigt kortvarig.. missfall i vecka 5. På något sätt kände ja mig ändå närmare målet än någonsin.. iallafall inget har hänt ännu och nu har vi fyra misslyckade försök bakom oss. Va förra veckan på gyn då jag ville kolla så jag va återställd vilket jag var, gynekologen sa tr det såg perfekt ut och att han sa att de nog inte skulle va några problem att bli gravid igen. Men inget händer, ja läser här i nästan alla trådar hur alla blir gravida nästintill direkt efter missfall.. jag blir mer och mer ledsen och orolig av de ja läser.. är det verkligen så blir alla så snabbt gravida igen? Är det fel på mig? :( är rädd att jag aldrig kommer bli gravid... hur va det för er? Någon som går igenom samma? Hur lång tid tog det för er som inte blev gravida efter 1-2 försök..

• Svar på tråden Ni som haft missfall snälla se hit.
  • Anonym (Mm)

Jag fick ett tidigt mf i vecka 5 i mars/april, trodde precis som du att det skulle gå direkt igen eftersom många beskrivit det så, men icke! Jag plussade sedan i slutet av augusti :) är gravid nu i v.19. Mitt tips är bara ta det lugnt, slappna av! Du kommer få plus igen! Och månader hit och dit spelar ju ingen roll i slutändan <3 Lycka till!

• Anonym (Julgran)

Hej. Jag beklagar och lider med dig. Mår också dåligt ikväll, du är inte ensam. Mitt andra MA är snart färdigbehandlat, allt kom ikapp mig nu ikväll. Jag blev gravid snabbt efter mitt första ma så jag vet inte känslan av att inget händer, men ibland önskar jag det hade blivit så för mig istället för att gå igenom ett jävla MA igen. :(

• Anonym (6 månader)

Jag fick missfall i januari och blev gravid i juni, är nu gravid i vecka 27.

Så det tog ca 6 månader för mig efter missfallet att bli gravid igen.

• Horningen

Tack ni som svarat, grattis till era graviditeter och till dig som går igenom ditt andra ma, stor kram jag beklagar det är fruktansvärt??

• OupaOupa

Jag genomgick 5 mf under 7 års tid och det gick lång tid mellan gångerna. Till slut gick det hela vägen, även om den graviditeten hade komplikationer så har jag nu en frisk liten skrutt hos mig.

Det är omöjligt att säga hur fort man blir gravid, i just det här är man utom kontroll och det finns inget rätt svar. Vet bara att känslan av tomhet och hopplöshet är svår och jag håller tummarna för att ni snart blir gravida igen och att det lilla livet håller sig fast.

Svar på tråden Ni som haft missfall snälla se hit.