• Batuss

Kille med skeva prioriteringar?

Hej,

Jag är en kvinna på 34 år som lever tillsammans med en jämngammal man. Vi har inte varit tillsammans särskilt länge men allting har gått väldigt fort, det kändes helt enkelt rätt från dag ett. Den senaste tiden har jag emellertid märkt att han inte klarar av att vara hemma en hel dag och kväll, han tar sig ut för att dricka öl med eller utan vänner varje eftermiddag. Utan undantag. Han kan vara borta åtta timmar i sträck, även om han inte kommer hem senare än 22-23. Jag börjar tycka att beteendet är udda, men vet inte om jag överdriver eller inbillar mig att det är ett konstigt beteende. Hur hade ni reagerat/agerat om det var er partner? Jag har lyft et här med honom flera gånger, han har då sagt att han ska sluta gå ut men fortsätter trots det.b

• Svar på tråden Kille med skeva prioriteringar?
  • Anna1234

Jag gissar att han har någon sorts problematik; alkohol, spelmissbruk eller annat som  han inte klarar av att avstå från. Var säger han själv att han tar vägen? Vilka umgås han med? Har du fått träffa dessa vänner?

Vad menar du när du säger att det kändes helt rätt i början? Vad har förändrats?

Det låter som att ert förhållande handlar om att ni delar säng och frukostbord, inget mer. Vilka framtidsplaner har ni?

• Batuss

Jag ha träffat alla hans vänner, som jag kommer jättebra överens med. Han går oftast ut själv och sätter sig på lokala pizzerian, säger att han vill kolla fotboll eller liknande men är borta i så många timmar att han hade hunnit kolla flera matcher på raken.. Börjar misstänka att han har problem med alkoholen, har även lyft det vilket han förnekar. Vi pratar om att skaffa barn och köpa hus, och jag upplever honom som genuin i det. Men vet inte hur jag ska hantera att jag är ensam hemma varje kväll, minns inte senast vi åt middag ihop.. Ibland bjuder han med mig ut, men det är kanske en av 10 gånger som det sker.

• Anna1234

Han behöver inte dig men kanske din kropp och lägenhet. En man (människa) som är kär och seriös vill träffa sin partner, umgås och utvecklas tillsammans, det är inget din kille vill.

Att ni pratar om barn och hus betyder ingenting, handling är det som räknas. Be honom visa att han kan prioritera dig genom att ha fullt fokus på dig en hel helg, bara du och han, klarar han det? Testa också att ta bort alkoholen om det är misstanke du har och acceptera inga undanflykter.

Ett par som är seriösa VILL spendera tid tillsammans, de strävar efter att umgås. En relation ska inte vara så svår som din verkar vara, då är det något som är fel, frågan är bara om det bara är du som tycker att den är fel...

• Physalis

Hade varit totalt ointresserad av en man som ägnar så mycket tid utanför hemmet oavsett anledning.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Kille med skeva prioriteringar?