• StellaLiin

Hjälp!

Hej

Jag behöver era tankar nu....

Hur skulle ni ha gjort??

Varning för långt inlägg...

Jag är 43 och har 2 superfina barn på 13 o 10 sedan ett tidigt förhållande

För ca 10 månader sedan fick jag och min sambo vår efterlängtade lilla flicka som är helt underbar...(hans enda barn) Det var en lång och krånglig väg dit men tillslut gick det...

Så till saken.. Jag har fått nytt jobb i januari som jag är superpepp på och det är verkligen once in a lifetime typ.. Planen är att min sambo då är hemma med lillan och sedan från hösten börjar hon förskola. Vi bor litet men planerar att flytta så fort det går och tänker att från i höst när vi bägge jobbar så ska vi spara och kämpa till en insats.... Vi bor 4 på 76 kvm så lillan har inget eget rum eller så....

Men.... Så plötsligt visar det sig att jag är gravid... Va?????? Typ en enda gång slarvade vi lite plus att jag ammar.... Och att det ju var så jäkla svårt innan så vadan detta? Jag vet jag låter sjukt otacksam men jag är i chock.... Och detta ingick liksom inte i planen... Min sambo är helt inne på abort.... Men inte jag..... Fattar inte hur jag ska klara det..... Ge mig era tankar snälla ??

• Svar på tråden Hjälp!
  • Anonym (M)

Jag förstår att du är chockad.

Jag är inte i samma situation som dig. Vi har två barn och skulle jag av misstag bli gravid skulle jag behålla. Min man önskar inte fler barn men han skulle antagligen stötta mig. Jag vet inte om jag skulle orka fler heller för att vara ärlig men man hittar alltid kraften någonstans på något mystiskt vis. Skulle inte klara av att ta bort det iallafall. Jobbet tänker jag löser sig om det är en vettig arbetsplats. Din man kanske kan ta större delen av föräldraledigheten så du inte är borta så länge? En nyanställd på mitt jobb började höggravid. Hon jobbade 2-3 månader och gick sen ut i 10-11 månaders föräldraledighet. Nu 4 år senare är hon mellanchef.

För mig i ett sånt läge skulle jag nog mest oroa mig för att inte räcka till för ett (för mig då) tredje barn. Men man gör kanske det, du har tre redan?

Jag tror jag hade ångrar mer att inte skaffa barnet än om jag skulle förlora jobbet för att jag fick ett barn till.

Det är svårt.

• StellaLiin

Tack för svar! Det är absolut sant det du skriver om jobbet...

Funderar på det här med att räcka till åt alla.... Samtidigt är det också så att man brukar hitta kraften nånstanns som du skriver....

Svar på tråden Hjälp!