• Hannsiie

Vem bor i lgh/husen?

Är det privatpersoner som bor i till exempel lägenheterna / husen som är med i serier och filmer ? Om ja , hur kan man låna ut sin bostad ? Får man pengar för det ? Är det privatpersonens egna möbler som är med i så fall eller möbleras det om ?

• Svar på tråden Vem bor i lgh/husen?
  • Jag är bara jag

Skulle tro att det är oerhört ovanligt. Utsidan på vissa fastigheter kan vara äkta, men innandömet ren rekvisita i en studio. 

• Majakarlsson05
    Jag är bara jag skrev 2020-11-25 19:17:19 följande:

Skulle tro att det är oerhört ovanligt. Utsidan på vissa fastigheter kan vara äkta, men innandömet ren rekvisita i en studio. 

Så är det. Inte än utomhus scenerna brukar vara tagna vid rätt hus utan någon helt annan stanns.
  • Minimalen

Det har hänt. Har sett lappar på portar men texten: vi önskar låna en lägenhet med x antal rum och önskemål om viss typ av inredning. Men precis som "jag är bara jag" skriver så är det betydligt vanligare att filma omgivning runt hus och interiör i en uppbyggd miljö. Tex C/O Segemyhr spelades in inför publik och adressen som anges i adressen stämmer inte ens med huset som filmats utifrån.

Svar på tråden Vem bor i lgh/husen?