lesbiskochfeminist skrev 2020-11-24 23:15:18 följande:
Killen jag börjat dejta stänger av snapkartan fast han bara är hemma. Han sitter utanför folks lägenheter och röker i flera timmar för att jag ska tro att han är med andra. Fast jag har en gång sett han bara sitta utanför porten. Han vill ha förhållande direkt. Se mig när jag har andra planer. När jag säger att jag bara ska va hemma brukar han inte insistera på att ses.
Ibland ligger han i sängen hela dagen och snapar en gång på typ 4h. Han säger att hans ex vill ha tillbaka honom fast har aldrig sett henne skriva till honom.
Tycker det låter som om han skäms för sin ensamhet. Det där med att han ligger i sängen hela dagen och snapar en gång på typ 4h.
Ligga i sängen en hel dag, kan väl kanske alla göra som njuter av sin säng. Men jag förstod inte riktigt vad du vill ha sagt med att han snapar en gång på 4h?
Om han sitter utanför folks lägenheter och röker i flera timmar. Varför skall det få dig att tro att han umgås med andra, menar du/han?
Det där med att du säger att du skall bara va hemma, kanske är en tolkningsfråga i hans sits. Han kanske tolkar det som om att du tackar nej till att ses. Om han du vill att han skall komma över, kanske du skall säga det till honom?
Jag tippar på att han lärt sig att det är skamfylld att vara ensam och inte ha några kompisar.
Gå efter vad du själv känner - Han kanske kan förändrats med tiden ju längre tiden går, för då kanske han blir mer och mer avslappnad och bekväm. Det kan också vara helt tvärtom att han kanske är väldigt osäker av sig p.g.a han inte har några vänner och då kanske det visar sig att han är rena kontrollfreaken.
Många människor kan bete sig underligt när de är nykära. Kanske speciellt när det är män: Många män försöka ändra sig och/eller påstå saker vad de gjort eller vad de råkar ut av m.m för att verka mer intressanta som i det här fallet om att han vill låtsas som om han umgås med vänner eller att hans ex vill ha tillbaka
honom.
Så egentligen är det svårt att avgöra om han är okej eller en galning. Hur gammal är han och hur är han när ni umgås?
För nu har du bara berättat om vad som händer när ni inte träffas.
Mvh
RenLuft