Anonym (greger) skrev 2020-11-17 08:59:56 följande:
beror väl på hur du känner inför det hela tänker jag. Antingen tycker man det är det värsta som kan hända eller så tänker man i andra banor. Är ni väldigt trygga med varandra så kan man ju tänka sig att det är okej, om du känner så, även om du kanske hade önskat att hon pratade med dig om det innan!? Känner du att det är okej i detta fall kan du ju ta upp det lugnt och sansat vid tillfälle och meddela att du tycker det är helt okej om det stannar ung vid det med honom eller sådana i hans ålder (yngre)...om det inte är så att hon har helt andra tanker kring det?? Inte helt lätt såklart. Menar mest att du har alla korten på handen just nu...så du kan ju välja hur du vill hantera det eller inte hantera det. Tänder du på det hela så kan det ju bli en trevlig resa kanske?
Tack för dina kloka och värdefulla synpunkter.
Först av allt så tänder jag lite på det. Att ha en fru som faktiskt är tilldragande för unga killar. Jag har ju inte heller märkt någon skillnad i hennes passion när vi är tillsammans.
Den svåraste frågan är hur jag ska hantera det i framtiden. Kanske är det en kick för henne om det förblir hemligt. Det ökar spänningen för hennne både i relation med honom och med mig. Samtidigt måste jag tillstå att jag är lite nyfiken på att veta när det händer och kunna fantisera lite då. Eller tom att se det.
Känner mig lite ambivialent