Corona
Jag är på mitt bonusbarn direkt när han kommer hem om att tvätta händerna. Han går annars direkt in i huset. Han tycker att jag är skitjobbig hur gör ni andra? Jag är gravid och fasar för att han ska komma hem med smitta. Han använder knappt tvål, han säger att han gör det men han tar lite på fingret sen är det bra. Ibland har han även herpes runt hela munnen och går och kliar på tröjan och pillar i munnen och går i kylskåpet eller sitter nära mig.Jag får panik. Det är farligt för det nyfödda barnet att få herpes, såg på tv om en liten bebis som hade 10procent av hjärnan kvar då han smittats med herpes vid födseln. Så hemskt och ledsamt. Nu har inte bebisen kommit men jag kan få herpes av honom och överföra det till bebisen, sällsynt men fullt möjligt. Är det hemskt av mig att vara på honom om hygienen? Han får tvätta händerna när han kommer hem och innan han ska äta. Men sen pillar han på sina herpessår för han är ju ett barn men jag mår dåligt. Ska man hålla avstånd till varandra i hemmet pga corona? Säga till honom att vi inte ska sitta så nära varandra osv? Hans syskon i hans andra familj har haft corona och ibland på veckorna kommer han hit för att hämta någonting och vem vet om nån i det hemmet är sjukt? Allt är så känsligt när det inte är ens egna barn man vet inte vad man får säga och inte. Hade det varit mitt barn hade jag sagt till utan problem men nu vet man inte vad man får säga..