• Trolldegett

Snälla hjälp!!!

Vet inte vem jag ska prata med eller något vad ska jag göra?

Jag är egentligen emot abort och alltid varit, och isåfall ska de va absolut senast v9. Men helst inte alls. Jag var mer eller mindre tvungen att göra en abort i januari i år, från min dotters misshandlade pappa. De va något av de absolut värsta jag varit med om!

Kort därefter träffade jag en underbar kille, som nu för 2vevkor sedan visade sig vara helt sjuk i huvudet. Och jag är nu gravid i vecka 12 (13)... Varit jätte glad för detta barn, men nu har jag total panik. Stört gråter med ångest varje dag, kan knappt sova elelr äta. Tänker bara på om jag gör abort så börjar jag böla som aldrig förr... Tror inte jag klarar gå igenom en till, dessutom såhär sent... Mitt psyke, lider fortfarande av den där aborten jag gjorde i början på året. Grovt också. Och nu det här... Hjälp mej vill inte gråta med vad ska jag göra. Någon som varit i liknande sits?

• Svar på tråden Snälla hjälp!!!
  • Anonym (Anonym)

Ja du ska så klart inte skaffa barn med idioter, så en abort kan vara det bästa för fostret ändå. Eftersom du ändå verkar vilja ha fler barn föreslår jag en spermiedonation, då slipper du idioter och kan välja män på ett annat sätt :)

• Trolldegett
    Anonym (Anonym) skrev 2020-11-04 20:59:19 följande:

Ja du ska så klart inte skaffa barn med idioter, så en abort kan vara det bästa för fostret ändå. Eftersom du ändå verkar vilja ha fler barn föreslår jag en spermiedonation, då slipper du idioter och kan välja män på ett annat sätt :)

Ja jag vill ha ett barn till men med rätt person som detta verkade vara. Men sadly not... Vill ej va ensam med två är så rädd för det utan vill ha barn med någon jag ska stanna med och må bra med. Men vet ej om jag klarar en abort till såhär sent dessutom... Mår verkligen skit :(
  • Anonym (Anonym)
    Trolldegett skrev 2020-11-04 21:10:30 följande:
    Ja jag vill ha ett barn till men med rätt person som detta verkade vara. Men sadly not... Vill ej va ensam med två är så rädd för det utan vill ha barn med någon jag ska stanna med och må bra med. Men vet ej om jag klarar en abort till såhär sent dessutom... Mår verkligen skit :(
    Du är fortfarande i ganska tidigt skede, faktiskt. Och du klarar det, även om det är tufft både fysiskt och psykiskt. Din motivation får vara att tänka på idioten, att du inte vill ha barn med honom och dras med honom i ca 20 år framåt, dela veckor, tjafsa om pengar och saker barnet behöver. Och jag tror du klarar två barn på egen hand, du är starkare än du tror. Dessutom slipper du lämna bort ditt barn på halvtid, som väldigt många gör.
  • Trolldegett
    Anonym (Anonym) skrev 2020-11-04 21:21:45 följande:

Du är fortfarande i ganska tidigt skede, faktiskt. Och du klarar det, även om det är tufft både fysiskt och psykiskt. Din motivation får vara att tänka på idioten, att du inte vill ha barn med honom och dras med honom i ca 20 år framåt, dela veckor, tjafsa om pengar och saker barnet behöver. Och jag tror du klarar två barn på egen hand, du är starkare än du tror. Dessutom slipper du lämna bort ditt barn på halvtid, som väldigt många gör.

Ja jag tänker om jag behåller kommer jag inte skriva under att han ska ha vårdnad sen ska jag fightas för att barnet inte ska behöva vara hos honom. Han är dessutom en sån människa som inte befinner sig i rättegångar och är lat, så jag vet att han ej skulle orka fightas för att få ha barnet... Men ja, ena sekunden säger jag nej jag vill verkligen behålla, sen kommer den där rösten som säger nej det kommer bli jobbigt blabla... Är så rädd för att bli helt ensam tror jag :( är så kluven nu. Innan var jag så himla säker! Suck
  • Anonym (Anonym)
    Trolldegett skrev 2020-11-04 21:25:09 följande:
    Ja jag tänker om jag behåller kommer jag inte skriva under att han ska ha vårdnad sen ska jag fightas för att barnet inte ska behöva vara hos honom. Han är dessutom en sån människa som inte befinner sig i rättegångar och är lat, så jag vet att han ej skulle orka fightas för att få ha barnet... Men ja, ena sekunden säger jag nej jag vill verkligen behålla, sen kommer den där rösten som säger nej det kommer bli jobbigt blabla... Är så rädd för att bli helt ensam tror jag :( är så kluven nu. Innan var jag så himla säker! Suck
    Han är säkert lat och gillar inte rättegångar, men du skulle bli förvånad vad folk tar sig för med rätt motivation... Räkna alltså inte med att få behålla enskild vårdnad om det är så.

Gör en plus/minus-lista. Då borde du se lite mer vad det handlar om.
Svar på tråden Snälla hjälp!!!