Vad håller kroppen på med efter MF?
Vad håller min kropp på med, kan någon hjälpa mig förstå?
Hade tidigt MF i v 5+3 för två veckor sedan, blödde typ mån-to med lite smårester fredag. Helgen efter testade jag negativt på gravtest och negativt på digitalt ÄL-test. Några dagar senare testade jag positivt på digitalt ÄL-test och det gick alltså från ingen glad gubbe till blinkande glad gubbe till fast glad gubbe. Lätta ÄL-känningar med lätt molvärk. Var på efterkontroll efter MF men då såg det inte ut som ÄL på VUL.
För att få koll på kroppen och försöka förstå cykeln igen så fortsatte jag testa med ÄL och ha koll, just eftersom jag tyckte det var konstigt med utslag på stickan trots att inget syntes på VUL. Har efter fullt utslag på ÄL-tester haft tom cirkel på dem igen några dagar, men nu idag fick jag fast glad gubbe igen, ingen blinkande mellan denna gång. Har också typiska ÄL-flytningar.
Det känns ju mer rimligt kanske att ha ÄL nu 2 v efter MF, och vid kontrollen förra veckan syntes det inte att jag hade ÄL då iaf, trots utslag på CB-testet. Men varför hade jag utslag då på testet förra veckan också? Hade kunnat köpa att jag hade hormonrester kvar i kroppen från graviditeten om det inte varit så att jag INNAN jag testade plus då först testade negativt på både ÄL och gravtester.
Några funderingar? Det spelar ju egentligen ingen roll, jag vill mest få igång mensen så jag ser att kroppen är okej igen, men vad kan ha hänt?