• Walker90

Umgänge under Corona

Hej allihopa!

Nu när Corona sprider sig mer än tidigare och nya restriktioner kommit, vill jag bli bättre på att följa de restriktionerna. Det svåraste för mig är ?träffa så få människor som möjligt?, då jag är en översocial person som älskar att träffa vänner.

Hur tänker ni kring det här? Är det fel att bjuda hem 1-2 eller 3-4 vänner på en fika i en liten lägenhet? Kan man ta en promenad ihop eller ska man undvika att ses alls IRL tills vidare?

Utöver FaceTime/Skype, vad kan man göra för att umgås utan att ses på riktigt? Har ni tips på roliga appar, spel eller liknande som man kan spela tillsammans med andra? Alla tips välkomnas!

Ha det så bra! ????

• Svar på tråden Umgänge under Corona
  • Anonym (ooo)

Hur är det svårt att fatta att det inte är vettigt att bjuda hem folk på fika i en liten lägenhet? Ni får fika utomhus i så fall. 
    Promenad ok så länge ni går med lite luft mellan er, inte hostar på varann osv. 

• Walker90
    Anonym (ooo) skrev 2020-11-01 19:32:25 följande:

Hur är det svårt att fatta att det inte är vettigt att bjuda hem folk på fika i en liten lägenhet? Ni får fika utomhus i så fall. 

Promenad ok så länge ni går med lite luft mellan er, inte hostar på varann osv. 

Jag känner mig inte helt bekväm med att bjuda hem vänner längre och efterfrågar alternativa sätt att umgås på under coronatider. Din otrevliga ton undanbedes.

Jag är samtidigt nyfiken på hur andra tänker och anpassar sig nu för tiden.

Självklart hostar jag i armvecket. Jag är vuxen och har folkvett.
  • Dexter dot com

Jag träffar bara mina vänner utomhus. Skulle aldrig riskera att ses inomhus nu. Vi promenerar, grillar korv, hjälps åt i varandras trädgårdar.

• Anonym (S)

Det är en bra artikel om detta i DN idag med konkreta råd. Om man bor i en region med extra restriktioner ska man inte bjuda hem vänner alls utan endast umgås med de man bor med i hemmet. Bor man dock i ensamhushåll kan man välja ut ett par vänner som man bildar "bubbla" tillsammans med och alltså enbart umgås med dessa. Det står inget om promenader, men det srår att inomhusträning med distans (ej gym 8ch badhus) och få personer som tex tennis skul,e kunna vara ok. Då kan man ju tänka sig att promenad utomhus med avstånd också är det om man är ett par personer. Läs gärna artikeln

• Anonym (Lite salt)

Förutom kollegor på jobbet har jag inte träffat folk fysiskt sedan mars. Inga bjudningar, inte gått ut och fikat eller ätit, inte något. Tråkigt? Så in i bomben. Rejält coronatrött nu.

• Anonym (OB)

Hej TS!

Onlineevent är vad jag lever för just nu :) Bra sätt att hålla kontakt med vänner som bor långt bort samt under rådande omständigheter.

Tillsammans med mina vänner har vi kört varulv, improvisationslekar, sällskapsspel med öppna kort och läst historier för varandra.

Här är dessutom några spel-sidor som jag blivit tipsad om, men inte provat själv än:

store.steampowered.com/games/
    www.playdiplomacy.com/
    netgames.io/games/onu-werewolf/

Hoppas du hittar något roligt!

Svar på tråden Umgänge under Corona