• Anonym (.)

Kvinnor vad betyder detta och varför blir det ingen kontakt i övriga sammanhanng? :)

Hej, jag vill börja med att säga att jag både är ledsen & förvirrad just nu. Så besvara gärna min fråga med ödmjukhet.

Det är nämligen som så att det är en kvinna jag tycker så mycket om. Hon och jag får oftast bra kontakt med varandra på fester. Både vid nykter- och onykter tillstånd.

Jag hade tyckt det vore jätteroligt om hon och jag träffades där alkoholen inte var inblandad eller i alla fall inte vid någon fest sammanhang. Vin till maten är ju liksom, en annan sak som ni kanske förstår.

Jag har egentligen inte frågat knappt ut henne egentligen. Men det känns liksom som om jag inte får någon kontakt i andra sammanhang i alla fall, så jag undviker helst att vara efterhängsen och/eller skrämma iväg henne.

T.ex så skrev jag just om att hon och jag kanske borde ses men då var det knäpptyst. Jag träffade henne återigen under en fest och som ''vanligt'' så gick vi åt sidan för att snacka och bara allmänt vara social med varandra.

Hon var inte full och hade knappt hunnit dricka någonting.

Kvinnor; är detta något ni känner igen er? Att det är trevligt att träffa en vis man på fest sammanhang men att träffas i övriga sammanhang så är det inte lika kul och lockade?

Jag är som sagt ledsen och förvirrad. Jag känner mig dum.

Tack för goda svar och eventuellt råd Glad

• Svar på tråden Kvinnor vad betyder detta och varför blir det ingen kontakt i övriga sammanhanng? :)
  • Anonym (kompis)

Det är en väldigt skillnad på småsnacka lite på en fest och att träffas bara ni två, jag antar att hon tänker att det är en dejt. Tycker att det låter som att hon tycker att du är trevlig och kul att prata med, men tyvärr inte vill ta det längre än så.

• Anonym (Jag)
    Anonym (kompis) skrev 2020-10-31 21:32:26 följande:

Det är en väldigt skillnad på småsnacka lite på en fest och att träffas bara ni två, jag antar att hon tänker att det är en dejt. Tycker att det låter som att hon tycker att du är trevlig och kul att prata med, men tyvärr inte vill ta det längre än så.

Precis, hon vill vara bekant/polare och vill absolut inte uppmuntra dina försök att ragga.
  • Anonym (Kaizen)

Finns nog tusen svar.

Är hon som jag mycket extrovert så kommer hon att kasta sig över dig eller vem som helst på en fest där hon inte känner många och har fått ett glas, och glatt pladdra på utan att det betyder så mycket. Man fortsätter prata med någon man träffat som man tycker är trevlig eller intressant helt enkelt. Jag avskyr högt ljud och vill alltid gå undan med någon för att ha ett meningsfullt samtal hellre än att bara vråla i örat på varandra nära en pubscen eller så.

En del pratar jag med för att det gör dem gladare och några gånger har introverta killar sagt att det gör det lättare för dem att jag håller igång samtalet oberoende av deras svar, de "kan inte göra fel" och känner sig därför avslappnade med mig. Senast var det en rätt mycket yngre kollega som sa det och jag älskar att uppmuntra människor socialt. Du ska tro på att du är intressant och värd att lära känna!

Men kanske har hon andra dejter på gång, kanske har hon en livslång hangup på ett visst utseende som du inte matchar eller har blivit sårad och vet inte om hon vågar satsa igen, kanske hon är typen som vill att mannen verkligen ska vara den som tar initiativ och visar vad han vill för att hon ska tända, who the hell knows...???

Du kan inte fiska lite diskret hos någon annan som känner henne, om de vet vad hennes läge är?

• Anonym (.)
    Anonym (kompis) skrev 2020-10-31 21:32:26 följande:

.

Anonym (Jag) skrev 2020-10-31 21:34:22 följande:
    .
    Anonym (Kaizen) skrev 2020-10-31 21:45:44 följande:

.

Jaha! Rynkar på näsan

Jag blev ledsen just nu. Känns som om jag aldrig duger till något. Känns helt plötsligt att jag är helt tom inombords & oälskad. Att jag inte är omtyckt.

Känns så typiskt för mig. Jag kände mig så ensam nu.

Jag tackar för era inlägg. Ni har inte gjort något fel. Jag kanske är bara extra känslig och emotionell just nu.

Svar på tråden Kvinnor vad betyder detta och varför blir det ingen kontakt i övriga sammanhanng? :)